عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب سد مخزنی شهر بیجار تا محل تصفیه خانه بزرگ سنگر رشت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در بازدید از پروژه خط انتقال آب شرب سد آیت الله بهجت شهر بیجار گفت: هدف از اجرای این پروژه، انتقال آب شرب به محل تصفیه خانه بزرگ سنگر به صورت سرپوشیده است.

به گفته وحید خرّمی، خط انتقال آب شرب سد مخزنی شهر بیجار به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر است که از این مقدار، حدود ۲ کیلومتر آن در فاز اول از محل خروجی آب از نیروگاه سد تا خروجی محوطه کارگاهی به صورت جفت لوله‌های بتنی یک هزار و ۲۵۰ میلیمتری در حال اجرا است.

در این بازدید که امید نبی زاده؛ سرپرست اداره کل دیوان محاسبات گیلان نیز حضور داشت، روند عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب سد شهر بیجار و مسائل و مشکلات مالی این پروژه از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

سد آیت‌الله بهجت شهر بیجار سدی در استان گیلان در محل تقاطع دو شاخه رودخانه‌های زیلکی و دو آبان در نزدیکی روستای شهر بیجار در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر رشت و ۳۵ کیلومتری شهر رودبار قرار دارد.

این سد با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز ۷۰ درصد جمعیت شهر‌های مرکزی و شرق گیلان واقع در شهر‌های رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندر انزلی و همچنین ۲۲۰ روستا در استان ساخته شده است.

پروژه خط انتقال آب شرب سد شهر بیجار

تأمین آب مورد نیاز ۱۵۰ هکتار اراضی کشاورزی پایین منطقه و همچنین تولید ۶.۳ مگاوات انرژی برق آبی از دیگر علل ساخت سد شهر بیجار اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.