در مراسمی از ۱۶ استاد نمونه آموزشی و ۷ استاد بازنشسته منتخب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل شد.

در مراسمی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم از ۱۶ استاد نمونه آموزشی و ۷ استاد بازنشسته منتخب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل شد.

تهیه، تدوین و تولید محتوای آموزشی و تدریس مجازی، تالیف و ترجمه کتب آموزشی و درسی، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی از شاخص‌های انتخاب استادان نمونه است.

 رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: این دانشگاه دستاورد‌های خوبی در تربیت نیرو‌های ماهر و کارآمد داشته که این نشان از آموزش و تربیت استادان است.

سید علی قاسم زاده خطاب به اساتید گفت: تحول در حوزه آموزشی تلاش استادان را می‌طلبد با الکترونیکی شدن آموزش در دانشکده علوم اجتماعی پیشگام این طرح هستیم، اما اساتید باید کمک کنند تا این طرح گسترش پیدا کند و به خوبی پیش رود.

وی با بیان اینکه امروز باید با سرعت به سمت تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سه و چهار پیش برویم که مهارت محور و جامع نگر هستند، تاکید کرد: انتظار داریم استادان علاوه بر اینکه پژوهش محور هستند، مهارت محور نیز باشند.

امروز اصرار بر روش‌های سنتی تدریس، ما را از رسیدن به چشم انداز‌های خود باز می‌دارد بنابراین باید در شیوه‌های تدریس، خلاقیت و ابتکار داشته باشیم که بدون شک با استقبال دانشجویان مواجه می‌شود.

به گفته قاسم زاده؛ ما رسالت بین المللی داریم تا سبک زندگی صحیح و اخلاق معنوی را در بین دانشجویان ترویج کنیم و در این حوزه نسبت به سایر دانشگاه‌ها یک سر و گردن بالاتر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان هم در این مراسم گفت: این ایام به نام استاد علامه شهید مطهری نامگذاری شده یاد ایشان را گرامی می‌داریم و حقیقتا مطهری عالم ربانی بود یعنی جز رب چیزی نمی‌دید و به کسی امید نداشت.

اگر استادان در آموزش حکمت‌های ربانی کوتاهی کنند و دانشجویان ما تحت دلسوزی‌های مطهری وار شما قرار نگیرند به دام نااهلان می‌افتند.

 معلمی را به همه شئونات زندگی جامعه باید سرایت دهیم، یعنی معلم و استاد تنها معلم و استاد دانش آموزان و دانشجویانی که سرکلاس شان حاضر می‌شوند نیستند بلکه باید معلم و استاد همه جامعه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.