۱۰۰ معلم نمونه استان قزوین در مراسم گرامیداشت هفته معلم تجلیل شدند.

تجلیل از معلمان نمونه استان قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، از ۱۶ هزار معلم فعال در استان قزوین، ۱۰۰ نفر در مراسم گرامیداشت هفته معلم تجلیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: قزوین از دیرباز در زمینه‌های گوناگون تولید کننده علم بوده است و ظرفیت بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود :  قزوین جایگاه موثری در معادلات سیاسی دارد  و این ظرفیت ها نشان می دهد که آموزش و پرورش تلاش بسیاری  در تربیت سرمایه انسانی داشته است .

وی اضافه کرد : امروز اگر ایران در معادلات علمی، در هسته ای ، هوافضا و در عموم رشته های مطرح  و پزشکی جهان صاحب نام است  به دلیل وجود سرمایه ارزشمند انسانی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: همچنین اگر در عرصه‌های دفاعی، اقتدار بالایی داریم این به علت دستاورد‌های سرمایه انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود : آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است و این جایگاه با هزینه‌های دلاری به دست نیامده بلکه به خاطر دانش نیرو‌های انسانی کشورمان بوده است.

وی اضافه کرد : بودجه نظامی در مقابل بودجه بهداشت و آموزش و پرورش رنگی ندارد، اما در دفاع قدرتمندیم به طوری که ایران در مذاکرات در یک طرف قرار دارد و ۶ قدرت جهانی در کنار هم در طرف مقابل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی نیازمند سواد مالی هستیم، گفت: نوجوانان باید با سواد مالی رشد یابند تا بتوانند امکان خلق ثروت را ایجاد کنند.

امام جمعه تهران افزود: اگر فرزندان ما به این سواد برسند فرزندان آنان نیز در آرامش خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه برای ارتقا آموزش و پرورش باید از همه امکانات بهره برد، گفت: باید کاری کرد تا دانش آموزان دبیرستانی پس از فارغ التحصیل شدن، حرفه‌ای در دست داشته باشند.

وی در ادامه از فرهنگیان خواست تا برای ارتقا سطح کارایی آموزش و پرورش، راهکار‌ها و تجربه‌های خود را ارائه دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید راه را برای رشد اقتصادی هموار کرد اما لازم است تا  در کنار آن اخلاق دین مداری، بصیرت و فهم سیاسی هم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت: خداوند می‌فرماید کسانی که رسالت الهی را بردوش خودشان احساس می‌کنند معلمان حقیقی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: کسانی که خودشان را وقف ارزش‌های الهی می‌کنند خداوند معلمی شان را امضا می‌کند.

معان اقتصادی استاندار هم در این مراسم گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف و کمک آن‌ها به یکدیگر به خاطر آموزش‌های نهادهایی مانند آموزش و پرورش است که مزین به اخلاق هستند.

حبیبی افزود: توسعه یافتگی با دانایی همبستگی دارد و قدرت علم و دانش می‌تواند قدرت زور و ثروت را چند برابر کند پس نباید از این غافله عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه علم باید مزین به اخلاق باشد، اضافه کرد: بارزترین علت پیشرفت  ، خوداتکایی است و ما باید دانش آموزان را مزین به علم نوین کنیم و سند تحول بنیادین را جدی بگیریم.

معان اقتصادی استاندار گفت: مطالبات فرهنگیان باید پاسخ داده شود و امیدواریم دولت در این زمینه گام‌های موثر تری بردارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: نباید مدیران و معلمان دغدغه معیشت محیط آموزشی و تجهیزات داشته باشند چراکه اگر طالب حیات طیبه برای فرزندان هستیم باید حال معلم خوب باشد.

خیرالله رحمانی افزود: دغدغه فرهنگیان تربیت فرزندان است، اما به خاطر محدودیت‌ها در مدارس نمی‌توانیم در همه ابعاد تربیت فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ک

قدردانی از معلمان منتخب قزوینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.