همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی ۲۰ آبان ماه سال آینده به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیر الله رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد برگزار شد و به علت جذب ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستانی در قزوین میزبانی این همایش به این استان  داده شد.

رحمانی افزود: این همایش بیستم آبان ماه سال آینده با ۲۰۰ میهمان از ۳۲ استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در بخش‌های مقاله، قصه گویی، فیلم کوتاه و عکس با هم رقابت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه به آمادگی مدارس برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با اجرای سرود، نمایش، دلنوشته برای امام و سایر آثار هنری به استقبال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خواهند رفتند.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته هزار و ۱۰۰ طرح در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف اجرا  و شش هزار و هشتصد کلاس درس با زیر بنای ۹۵۰ هزار متربع ساخته شد.

به گفته وی، ۵۰ درصد از اجرای این طرح‌ها را خیران بر عهده داشته اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین به برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اشاره کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری با شکوه این مراسم شد.

رحمانی افزود: در استان ۱۶ هزار فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

یحیی نژاد رئیس آموزش و پرورش البرز هم در این جلسه گفت: ناحیه شهری مهرگان دچار کمبود ۳۷ فضای آموزشی است.

یحیی نژاد با اشاره به مدارس فرسوده الوند گفت: آمار بالای تراکم دانش آموزان ، فضای آموزشی نا مطلوبی را بوجود آورده به طوری که یک معلم طی یک سال گذشته فضایی برای نشستن نداشته است و برخی از دانش آموزان هنوز در کانکس درس می‌خوانند.

انتهای پیام/ک

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار