رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: چاره‌ای جز اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نبود، چون هر روز که این طرح عقب می‌افتاد شاهد فساد و رانت بیشتری بودیم.

احمد اصانلو گفت: از شب گذشته که رئیس جمهور طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه را اعلام کردند و مصوبه‌ای هم برای افزایش وظایف و اختیارات تعزیرات تصویب شد که باید به تایید رهبری برسد و با توجه به تخریبی که درباره طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه در فضای مجازی وجود دارد می‌طلبد همه ما آگاه باشیم و بدانیم که ما چاره‌ای جز اجرای این طرح نداشتیم.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، منابع محدود بود و دولت باید ارز زیادی را برای واردات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص می‌داد. اگر قرار بود وضعیت به شکل گذشته باقی بماند ما تورم پلکانی را شاهد بودیم. مثلا در بحث ماکارونی، روغن و آرد با قیمت ۴۲۰۰ تومان به کارخانه فروخته می‌شد و ارزان‌تر محصولاتش را می‌فروخت، اما همین محصول با همان قیمت پایین با سود چندین درصدی صادرات می‌شد و یارانه‌ای که قرار بود به دست مردم برسد به حساب تولیدکنندگان می‌رفت.

او گفت: متاسفانه یکی از چالش‌های تعزیرات  اختیارات کم و نبود سرعت در رسیدگی به تخلفات بود که با ابلاغ مصوبه به هیات وزیران پیشنهاد داده ایم تمام جریمه‌ها که در قانون آمده ضریب ۵ خواهد بگیرد برای مثال جریمه ۳ میلیونی به ۶۰ میلیون افزایش خواهد یافت و اختیار پلمب و نصب بنر قبل از صدور رای امکان پذیر خواهد شد، همچنین صلاحیت رسیدگی به تخلفات بازار دوباره به تعزیرات حکومتی باز خواهد گشت و این اختیار به وجود خواهد آمد تا در صورت عدم استنکاف یک واحد آن واحد پلمب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار