فرماندار جوانرود گفت : تاکنون طرح هادی در ۵۴ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

رستگاریوسفی گفت : اجرای طرح هادی در ۱۲ روستای دیگر با اعتبار ۸۵ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

به گفته فرماندار جوانرود از ۱۰۴ روستای دارای سکنه شهرستان جوانرود ۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳۷ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

بازنگری طرح هادی در روستا‌های بانی لوان، ده توت، بیوند سفلی، علی آباد کهنه، کلاش لولم، کانی گل سفلی، خانم آباد، چشمه میران، دره یاب، گنداب، سرخپان سفلی، یاری و سفید برگ با اعتبار هشت میلیارد و ۷۲۷ میلیارد ریال در دست بازنگری است.

اجرای طرح‌های مختلف برای ساماندهی مناطق روستایی دارای اهمیت است رسیدگی به مناطق روستایی در ماندگاری مردم در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

ساماندهی مناطق روستایی رویکرد بسیار ارزشمندی است که با اجرای طرح‌های مختلف در این راستا رونق اقتصادی در روستا‌ها محقق شده و می‌توان شاهد ارتقای معیشت روستاییان بود.

عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده گیلانغرب آغاز شد

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با پیگیری‌های مستمر عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده گیلانغرب به دوراهی ایلام از محور دهستان چله از امروز آغاز شد.

حشمت رضایی گفت: پروژه‌های راه از محل تفاهم نامه ۱۰۶ میلیارد تومانی انجام می‌شود.

بهسازی راه‌های مواصلاتی سه شهرستان با وزارت راه و شهرسازی که با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و بخشی هم اعتبارات استانی تامین شده اند، اجرایی می‌شود.

در این مرحله ۲۰ کیلومتر از محور چله روکش آسفالت خواهد شد و در ادامه پنج کیلومتر از جاده گیلانغرب به قصرشیرین در محور قاسم آباد روکش آسفالت می‌شود.

 ۱۰ میلیارد تومان نیز برای روکش آسفالت محور «مله‌نی» اختصاص یافته که امید است به موقع تخصیص و عملیاتی شود تا بخشی از معضلات راه‌های شهرستان که سال‌ها است مردم را رنج می‌دهد مرتفع شود.

آغاز عملیات اجرایی حفاری ۲حلقه چاه عمیق

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: عملیات اجرایی حفاری ۲حلقه چاه عمیق در دهستان حومه از توابع این شهرستان به منظور تامین آب شرب آغاز شد.

حشمت رضایی گفت: عملیات حفاری یک حلقه چاه عمیق در مجتمع آب گراویان از امروز آغاز شد که این چاه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و به عمق ۹۰ متر درمدت یکماه حفاری، تجهیز و به این مجتمع آبرسانی متصل خواهد شد تا مشکل کمبود آب ۱۸ روستای تحت پوشش را مرتفع نماید.

عملیات حفاری یک حلقه چاه دیگر در مجتمع گورسفید با پوشش ۱۸ روستای دیگر دهستان حومه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال پس از مجتمع گراویان انجام خواهد شد.

اصلاح شبکه و خط انتقال چهار کیلومتر انجام می‌شود و این مجتمع با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به زودی عملیاتی خواهد شد.

عملیات اصلاح شبکه مجتمع آبرسانی دهستان ویژه نان شامل احداث مخزن خط انتقال و شبکه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

این پروژه پیمان رفته و توسط قرارگاه نجف در مدت ۱۶ ماه تکمیل می‌شود و همزمان بخش دیگری از اصلاح و بهسازی مجتمع دهستان ویژه نان با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال هم اکنون به مناقصه رفته است.

اصلاح شبکه آبرسانی شامل خط انتقال و شبکه توزیع به مناقصه رفته و بهسازی شبکه نیز در دستور کار قرار دارد.

عملیات حفر ۲حلقه چاه جهت تزریق به شبکه آب شهر سرمست در حال انجام است و حفر سه حلقه چاه دیگر در مجتمع‌های باسکله، کسان و سراب قنبر در بخش گواور در دستور کار قرار دارد که امید است با اجرای به موقع این پروژه‌ها تابستان امسال شاهد تنش آبی در نقاط مشکل دار شهرستان نباشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.