مسئول مراکز ناباروری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تمام زوج‌های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد می توانند در مراکز ناباروری خدمات دریافت کنند.

هادی پور گفت: در دو مرکز ناباروری بی بی حکیمه گچساران و کوثر شهید جلیل هر کدام سالانه ۲ هزار زوج نابارور مراجعه می‌کنند که بنا به نوع مشکلات آن‌ها خدمات دارویی، لقاح خارج از رحم "آی وی اف‌" آی یو‌ آی" انجام می شود.

او با بیان اینکه سالانه در این مراکز حدود ۴۰ نوزاد متولد می شود می گوید: برخی تجهیزات در مرکز کوثر شهید جلیل خریداری شده و خدمات مقدماتی به زوج‌های نابارور داده می شود.

هادی پور همچنین از ارائه خدمات بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور از پارسال خبر داد و گفت: تمام زوج‌های نابارور به شرط داشتن بیمه پایه می توانند در مراکز ناباروری خدمات دریافت کنند و محدودیتی برای زوج‌ها وجود ندارد.

به گفته مسئول مراکز ناباروری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مرکز ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج، دومین مرکز ناباروری استان است.

او می گوید: این مرکز با ۱۲ تخت روزانه به زوج های دارای مشکل خدمت ارائه می دهد.

هادی پور با بیان اینکه مرکز آی وی اف بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران هم نخستین مرکز ناباروری در استان است گفت: این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی به زوج های جوان دارای مشکل خدمات ارائه می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.