رحیم علی آبادی معتقد است رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ به دلیل کسب سهمیه المپیک پاریس نه تنها برای کشتی بلکه برای ورزش ایران اهمیت بالایی دارد.

رحیم علی آبادی دارنده ۲ مدال نقره و برنز المپیک و جهان در مورد تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، گفت: در خبر‌ها شنیده ام که این مسابقات به سال آینده موکول شده، البته تعویق این رقابت‌ها یک حسن داشت و اینکه تیم‌های ما می‌توانند با خیال راحت تری نسبت به آماده سازی خود اقدام کنند، چراکه فاصله‌ی کوتاه رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی کار را سخت می‌کرد. اما از سوی دیگر اگر سال آینده این مسابقات به رقابت‌های جهانی نزدیک باشد با توجه به اینکه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، کار برای تیم‌های ما سخت می‌شود و ما باید تلاش کنیم که تا آن زمان در هر وزن دو کشتی گیر مطمئن داشته باشیم تا بتوانیم با تیم‌هایی قدرتمند در این دو رقابت شرکت کنیم.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان در روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام می‌شود و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز به تعویق افتاد.

علی آبادی در مورد اولویت رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی گفت: به عنوان فردی که سال‌ها است در کشتی حضور دارم، قطعاً رقابت‌های المپیک در اولویت اول است و بعد از آن رقابت‌های جهانی، اما بازی‌های آسیایی نیز نشانگر عملکرد ورزش ما در قاره کهن است و کشتی می‌تواند به صعود رده بندی کشورمان در جدول مدالی مسابقات کمک بسیاری کند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران اعتقاد دارد نوجوانان و جوانان با انگیزه‌ای در کشتی داریم که اگر بتوانیم به خوبی آن‌ها را حمایت کنیم و پرورش دهیم، آینده کشتی و ورزش کشور را تضمین خواهند کرد، اما بازهم می‌گویم حمایت از مربیان سازنده و فعال در سراسر کشور، در رسیدن به این هدف تأثیر مستقیم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار