در رقابت‌های کشتی جام جهان پهلوان تختی، ۹ آزادکار عنواندار غیبت خواهند داشت.

با توجه به قهرمانی رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا این ۶ کشتی گیر به همراه حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۹۷ کیلوگرم به دلیل کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱ از حضور در مسابقات جام جهانی پهلوان تختی معاف شدند و در این تورنمنت غیبت خواهند داشت.

بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی هر کشتی‌گیری که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا می‌رسید از حضور در جام تختی معاف می‌شد، چرا که ملاک حضور در مسابقات آسیایی مغولستان، قهرمانی در مسابقات کشوری بود که دی ماه در گرگان به انجام رسید.

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی، خرداد ماه سال جاری در تنکابن استان مازندران برگزار می‌شود.

علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلو، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلو و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلو که سه مدال نقره و برنز را در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ تصاحب کردند کار خود را در چرخه انتخابی تیم ملی از مسابقات جام تختی آغاز خواهند کرد.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان در روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام می‌شود و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز به تعویق افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار