ابراهیم مهربان معتقد است با تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو کار برای کشتی سخت‌تر شده است.

ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون درباره تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، گفت: ما طبق چرخه انتخابی تیم ملی پیش رفتیم و در حال آماده سازی ۲ تیم قدرتمند برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بودیم. با به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی طبق برنامه پیش می‌رویم و تمام تمرکزمان روی مسابقات جهانی صربستان خواهد بود.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود.

مهربان گفت: طبق سند راهبردی فدراسیون اولویت‌های اصلی ما کسب مدال در بازی‌های المپیک پاریس و در نهایت قهرمانی در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس است و برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌های مدنظر را اجرا و برای کسب موفقیت نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

ابراهیم مهربان در پاسخ به این سوال که با برگزاری بازی‌های آسیایی در سال آینده شرایط فدراسیون کشتی به چه صورت خواهد شد، گفت: ابتدا باید بگویم که منافع ملی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعاً سال آینده شرایط برای کشتی سخت‌تر خواهد شد. چراکه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به عنوان رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی بسیار مهم است تا بتوانند حداکثر سهمیه‌ها را کسب کنند و تمام تمرکز فدراسیون بر روی این مسابقات و در ادامه حضور موفق در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود و قطعاً المپیک اولویت بسیار بالاتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد.

هفتاد و هفتمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا (OCA) در حالی برگزار شد که یکی از مهمترین اتفاقات این نشست، تصمیم به تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار