مدیر مدرسه منصوریه شیراز اعلام کرد که سومین همایش "حوزه انقلابی، حوزه منتظر" ویژه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسین حدائق در نشست خبری به تاریخچه برگزاری این همایش پرداخت و گفت: دور اول این همایش با درایت آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز به صورت استانی شروع به کار کرد.

او گفت: دور دوم این همایش به صورت منطقه‌ای و توسط آیت‌الله دژکام به یابود امام جمعه فقید شیراز برگزار شد. سومین همایش نیز به صورت ملی برگزار می‌شود.

دبیر علمی این همایش گفت: از نظر اساتید و صاحبنظران برای محور‌های همایش استفاده و نهایتا هویت طلبه انقلابی از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب، حوزه زمینه ساز حکومت جهانی، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیدگاه آیات و روایات و بررسی مبانی انقلابی گری از دیدگاه قرآن و روایات به عنوان محور‌های این همایش معرفی شدند.

مدیر مدرسه منصوریه شیراز گفت: تربیت طلبه منتظر، بررسی موانع جهانی سازی مهدویت و راهکار‌های مقابله با آن، نقش انقلاب در نهضت‌ها و جنبش‌های استعمارستیز جهان، نقش حوزه در جهانی سازی تفکر مهدویت، بررسی و مقایسه نهضت‌ها و انقلاب‌های جهان با انقلاب ایران و پرداختن به شرایط ظهور از ریز محور‌های این همایش است.

حدائق با بیان اینکه رهبری واحد و طرح و برنامه و پذیرش عمومی از شرایط ظهور امام زمان (ع) است، نقش امامزادگان فارس در احیای ارزش‌ها و تفکر اسلامی و سیره علمای فارس در احیای تفکر اسلامی را دو موضوع ویژه این همایش عنوان کرد.

او گفت: سه پیش همایش در راستای برگزاری این همایش برگزار خواهد شد که اولین آن با همکاری شهرداری شیراز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.