رئیس سازمان صمت فارس گفت: تحقق رشد اقتصادی استان در گرو حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی و تولیدی است.

حمیدرضا ایزدی در جلسه کارگروه تسهیل فارس به بررسی موانع و مشکلات ۸ واحد تولیدی پرداخت و گفت: فرآیند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه تمهیدات، راهبرد‌ها و راه‌حل‌های ممکن درحوزه سرمایه گذاری، بهبود اشتغال و امور تولیدی است.

او گفت: شیرپاستوریزه پگاه فارس، شن و ماسه، بازرگانی جوان (پوشاک)، فنی مهندسی کارت اعتباری فارس، داراب لبن، بسته بندی گوشت و سردخانه از جمله واحد‌های تولیدی معرفی شده در این کارگروه بودند که مشکلات آن‌ها در چارچوب مقررات و ظرفیت‌های قانونی مانع‌زدایی شدند.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: مشکلات تعداد ۸ واحد تولیدی از جمله تسهیل و تسریع تخصیص مابه التفاوت ارز، تامین مالی و تسهیلات، تعیین و تکلیف زمین محل اجرای طرح، تامین سوخت، تعیین و تکلیف بدهی بانکی، تسهیل استمهال بانکی و. در جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر و دریافت نظرات مدیران دستگاه‌های مرتبط نسبت به صدور مصوبات برای رفع موانع این واحد‌ها تصمیمات عملیاتی و اجرایی در راستای مرتفع شدن مشکلات واحد‌های تولیدی اتخاذ شد.

ایزدی گفت: امسال بعنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ابلاغ و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته، لذا ضرورت دارد با اقدامات مطلوب و جهادی، در راستای تحقق این مهم به عنوان یکی از اولویت‌ها و حل مشکلات واحد‌های تولیدی گام برداریم.

او، به اهتمام برای گره گشایی واحد‌های تولیدی در راستای جلوگیری از توقف فرآیند تولید و تثبیت وضعیت اشتغال اشاره و گفت: سازمان صمت فارس با رصد مداوم صنایع استان، واحد‌های دارای مشکل را شناسایی و عارضه‌یابی کرده و به فراخور وضعیت هر کدام، تمهیدات، راهکار‌ها و راه‌حل‌های ممکن را برای رفع مشکل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین به هم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی فارس اشاره و گفت: دستگاه‌های اجرایی همراهی خوبی برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی دارند و تاکنون به واسطه تفاهم‌های اثربخش، بخش عمده‌ای از مشکلات موجود بین بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی رفع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.