جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان فارس با هدف بررسی راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان که به صورت مشترک برگزار شد با تاکید بر پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و همچنین جلوگیری از الحاق روستاها، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست روستا‌ها را هم از نظر آب، راه، برق و هرگونه امکانات زیستی مجهز کنند تا سکونت روستائیان در روستاهایشان تثبیت شود و معظل حاشیه نشینی را برای شهر‌ها در پی نداشته باشد.

او، همچنین به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد هر گونه درخواست الحاق روستا‌ها به شهر‌ها را به حالت تعلیق درآورند.

استاندار گفت: در استان فارس هر اقدامی که منجر به مهاجرت روستائیان به شهر‌ها شود خیانت به مردم استان است.

حسینی عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: بیش از پیش با معظل حاشیه نشینی روستاییان و کسانی که از فقر مالی به کناره‌های شهر کشانده شده اند مواجه هستیم.

او گفت: ابتدا باید از هجوم بیشتر افراد به شهر‌ها پیشگیری کرد و سپس باید با نگاهی عادلانه ضعف امکانات و زیرساخت‌ها را در حاشیه شهر‌ها کاهش داد و شرایطی را فراهم کرد که افرادی که در حال حاضر در حاشیه و کناره‌های شهر ساکن هستند برای تامین نیازهایشان کمتر به شهر مراجعه داشته باشند.

در ادامه جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان به مناسبت آغاز هفته سلامت به بحث سلامت زنان با اولویت بیماری‌های واگیر مثل سالک و بیماری‌های قلبی عروقی و توجه به سلامت پایدار برای انسان‌ها و حفظ محیط زیست سالم پرداخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار