سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: عدم تخصیص اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی بازآفرینی شهری علت تاخیر در بازسازی بازار تاریخی اردبیل است.

ابراهیم شکری گفت: اگر اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی مصوب از محل اعتبارات بازآفرینی شهری از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا می‌کرد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و اهالی بازار تاریخی آماده مرمت و بازسازی این بازار در اسرع وقت بودند.

سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می‌گوید: برخی از بخش‌های بازار تاریخی اردبیل از جمله سرای زنجیر فروشان، پنبه فروشان، برنج فروشان و دمیرچی بازاری به مرمت و بازسازی نیاز دارند و در اولویت برنامه‌های ما هستند که اگر اعتبار مورد اشاره از سوی وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا کند مرمت این بخش‌ها در اسرع وقت اتفاق می‌افتد.

شکری گفت: متاسفانه با وجود صورت‌جلسه‌های مکرر در مجموعه استانداری و با حضور نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی که مقرر شده بود از محل اعتبارات بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی بازار تاریخی اردبیل تخصیص پیدا کند هنوز محقق نشده است.

او با اشاره به اعتبارات اخذ شده از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: اعتبارات ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه احیا بافت تاریخی و مرمت ابنیه‌ها ۴۳۰ میلیارد ریال بود که اخذ شده است و تا پایان تیرماه سال جاری برای پروژه‌های مصوب هزینه خواهد شد.

سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل و ایرانی‌جم رئیس این جامعه صنفی که پیگیری مسائل مربوط به بازار تاریخی را برعهده دارند از جزئیات اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی و عدم تخصیص آن با خبر هستند و همگام با ما برای تسریع در بازسازی این بنای تاریخی تلاش می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.