استاندار اردبیل گفت: بازسازی، توسعه و گسترش امکانات در محدوده مجموعه تاریخی بازار اردبیل در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامل عاملی گفت: این بازار در کنار سایر مجموعه‌های گردشگری استان اردبیل بسیار ارزشمند است و نقش موثری در انتقال فرهنگ و آداب رسوم اردبیل دارد.

استاندار اردبیل در بازدید از مجموعه تاریخی بازار اردبیل می‌گوید: مرمت و صیانت از این مجموعه ضروری است که متاسفانه این بازار در محدوده کوچکی تعریف شده و از امکانات و زیرساخت‌های لازم که سبب جذب گردشگر شود چندان بهره‌ای نبرده است.

عاملی می‌گوید: با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی با محوریت استانداری قرار است در آینده نزدیک با ایجاد امکاناتی، چون پارکینگ، خدمات عمومی و رستوران و جایگاه‌های دیگر این بازار از بزرگترین مکان‌های گردشگری استان تبدیل می‌شود.

او وجود برخی از کارونسرا‌های تاریخی در محدوده بازار اردبیل را از ارزش مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: این بازار میراثی است که از دوره سلجوقیان به جا مانده و با داشتن راسته و سرا‌های مختلف و بافت معماری زیبا جزو آثار ملی محسوب می‌شود که برای حفظ این اثر مهم و معرفی این مجموعه در سطح ملی و جهانی باید امکانات آن را گسترش داد.

استاندار اردبیل گفت: طرح توسعه بازار اردبیل در طرح تفضیلی برای جذب منابع مالی ترسیم می‌شود و کار بازسازی و ایجاد زیرساخت‌ها در محدوده این بازار از اول سال آینده آغاز می‌شود، تا نقش آن به عنوان یک اثر ارزشمند و ملی یا حتی جهانی برجسته شود.

عاملی به همراه جمعی از معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری اردبیل از بخش‌های مختلف بازار قدیمی اردبیل و محدوده این مجموعه بازدید و در جهت بازسازی و احیای کاروانسرا‌های قدیمی قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.