مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: آزادسازی و ساماندهی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین گردشگری اردبیل در دستور کار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی از محموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با تاکید بر اهمیت این مجموعه به عنوان زمینه‌ساز معمار وحدت مذهبی و جغرافیایی کشور گفت: ایران از دیرباز تحقق یکپارچگی ملی و مذهبی خود را مرهون و مدیون سلسه صفوی به عنوان یکی از تاثیرگذ‌ارترین و مهمترین سلسله‌های ایرانی است.

او گفت: آزادسازی و ساماندهی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نگین گردشگری بافت تاریخی اردبیل تاثیر بسزایی در رونق گردشگری و اقتصاد گردشگری استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ارگان‌های مختلفی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری و شورای اسلامی شهر با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای رسیدن به این مهم، همسو و همراه شده‌اند.

فلاحی گفت: تصویب و اجرای طرح بازآفرینی حریم بافت تاریخی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بازار تاریخی اردبیل بسیاری از مشکلات پیش روی گردشگران داخلی و خارجی از جمله ترافیک و پارکینگ را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.