معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای عملیات واکسیناسیون تا به امروز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

سارا شاه‌آبادی گفت : خوشبختانه آمار موارد بستری و سرپایی در استان روبه کاهش است و آمار مرگ و میر هم به طور معناداری کاهش پیدا کرده است.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه کاهش آمار بستری‌ها و مرگ و میر در کرونا از اثرات واکسیناسیون همگانی علیه این بیماری است پاندمی کرونا هنوز در ایران تمام نشده پیش‌بینی می‌شود در فصول سرد سال دو موج دیگر از بیماری را داشته باشیم، بنابراین همچنان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون تأکید می‌شود.

از ابتدای عملیات واکسیناسیون تا به امروز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

بیش از ۹۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند، بیش از ۸۵ درصد از این گروه سنی نیز نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

پوشش واکسیناسیون نوبت سوم افراد بالای ۱۸ سال استان ۴۵ درصد است حتما افراد نیاز به نوبت یادآور دارند و باید حتما مراجعه کنند.

افراد بالای ۸۰ سال، بیماران زمینه‌ای، نقص سیستم ایمنی، افرادی که دارو‌های سرکوب کنند سیستم ایمنی استفاده می‌کنند؛ اگر چهار تا ۶ ماه از تزریق نوبت سوم گذشته برای تزریق نوبت چهارم اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.