برداشت و فروش گل محمدی در باغات وابسته به بنیاد مستضعفان سبب محرومیت زدایی از روستا‌های خراسان جنوبی شده است.

در خراسان جنوبی روستا‌هایی وجود دارند که به سبب محرومیت، از امکانات زیادی بی بهره هستند.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ابتکاری جالب و با کشت گل محمدی توانسته غبار محرومیت را از چهره چندین روستای خراسان جنوبی پاک کند.

تعمیر و ساخت مدرسه، کمک به گرمایش مدارس و سالن‌های ورزشی، توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان و ساخت سرویس‌های بهداشتی در مدارس از جمله اقدامات بنیاد مستضعفان به منظور محرومیت زدایی است.

خوشحالی اهالی روستاهای محروم با توسعه روستاها

یکی از اهالی روستا‌های سربیشه گفت: در مدرسه روستا قبلا دانش آموزان با مشکلات زیادی مواجه بودند، اما با ایزوگام شدن سقف مدرسه و تعمیر کلاس‌ها از سوی بنیاد مستضعفان، بسیاری از مشکلات حل شد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، تجهیز سالن ورزشی روستا به سیستم‌های گرمایشی است، زیرا تا قبل از این، ورزش کردن در فصول سرد سال ممکن نبود.


بیشتر بخوانید


یکی از کشاورزان که در مزرعه الگویی بنیاد مستضعفان مشغول به کار است و در برداشت گل‌های محندی فعالیت می‌کند گفت: هر نفر حدود ۴۵ کیلوگرم گل را از باغ برداشت می‌کند.

او گفت: خوشحال هستیم که عواید فروش این گل‌ها صرف کار خیر و توسعه روستا‌ها می‌شود.

محرومیت زدایی در ۷ نقطه از خراسان جنوبی

کریم پور کارشناس محرومیت زدایی گفت: خدمات ارائه شده از سوی بنیاد مستضعفان در ۷ نقطه از خراسان جنوبی سبب آبادانی روستا‌ها شده است.

شیرازی مدیر عامل یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: تاکنون ۱۴ تُن گل محمدی از باغات این بنیاد برداشت شده است.

او گفت: در زمان برداشت حدود هزار نفر روز مشغول به فعالیت هستند.

شیرازی گفت: درآمد حاصل از برداشت گل محمدی در یکی از باغات گل حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار