سفارت چین در واشنگتن در واکنش به ادعا‌های مقامات آمریکا درخصوص نقش پکن در تحولات جاری بحران اوکراین اعلام کرد این ادعا‌ها دروغ است.

سفارت چین در واشنگتن ادعای غلط وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه مقامات و رسانه‌های چینی به‌طور مکرر تبلیغات، تئوری‌های توطئه و نشر اطلاعات نادرست روسیه را منعکس می‌کنند را رد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «شینهوآ» سخنگوی این سفارتخانه در جمع خبرنگاران گفت: «مواضع چین در قبال مسئله اوکراین، بی‌طرفانه، عینی و غیرقابل سرزنش است.هنگامی که بحث نشر اطلاعات نادرست مطرح می‌شود، طرف آمریکایی باید به‌طور جدی نگاهی به خود اندازد. آمریکا در طول سال‌های گذشته، جنگ‌هایی را در عراق، سوریه و افغانستان به راه انداخته و بیش از ۳۳۵ هزار نفر را به کشتن داده است. این‌ها نشر اطلاعات نادرست نیست ».

او همچنین تایید کرد در سند همکاری ثبت شده بین آمریکا در نشست با شرکایش درباره کنوانسیون تسلیحات زیستی که نوامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، آمریکا اعتراف کرد که ۲۶ آزمایشگاه بیولوژیک در اوکراین دارد.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن از دولت آمریکا خواست از راستی‌آزمایی مشترک جامعه جهانی تحت نظارت سازمان ملل و کنوانسیون تسلیحات زیستی استقبال کند چراکه سرزنش و اتهام زنی علیه دیگران مشکلی را حل نمی‌کند.

پیش از این نیز چین اعلام کرده بود مسئولیت غیرقابل انکار بروز بحران در اوکراین به عهده‌ دولت آمریکاست، چرا که واشنگتن پیمان‌شکنی کرد و پیوسته را برای گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت شرق در دستور کار قرار داد.

شایان ذکر است در پی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی نشان می‌دهند در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۴:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هولوکاست دروغ است. هیتلر یهودی بود.
Netherlands
7891
۱۱:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مطرح کردن این ادعا در حالی که چهل و چهار کشور پیشرفته دنیا در جنگ با یک کشور مثل خر در گل گیر کرده اند خودش اعتراف به شکست تمام عیار در این جنگ است. درود بی پایان بر روسیه و چین. دو ابر قدرت بی ادعای جهان که امریکا و اروپا واسراییل و خانواده کثیف روچیلدها را به زانو در اورده اند و مثل بروس لی خم به ابرویشان هم نیامده است. سلام و درود بی پایان به دو ابر فدرت روسیه و چین.
آخرین اخبار