جمالیان گفت: در حال حاضر طرح بیمارستان جدید ولیعصر اراک ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درمورد افزایش سرعت ساخت بیمارستان جدی ولیعصر اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با تغییر پیمانکار عملیات اجرایی احداث بیمارستان سرعت گرفته و در حال حاضر این طرح ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بر اساس برنامه زمانبندی احداث ساختمان و نصب تاسیسات شهریورماه به اتمام خواهد رسید و پس از اقدامات کنترلی ابنیه وتاسیسات آغاز خواهد شد و از دیماه تجهیز بیمارستان آغاز و ابتدای سال آینده بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.

بسیاری از تجهیزات تاسیساتی، مصالح و تجهیزات فنی مورد نیاز خریداری و نصب شده و یامتناسب با پیشرفت فیزیکی در حال نصب است و تجهیزات بیمارستانی، تشخیصی و درمانی هم پس از تکمیل ساختمان، توسط وزارت بهداشت تحویل استان خواهد شد.

کادر درمانی و اداری بیمارستان هم پس از تکمیل وتجهیز، از بیمارستان فعلی و قدیمی ولیعصر جایگزین خواهد شد و با هماهنگی‌های بعمل آمده کمبود آن با جذب نیروی انسانی جدید جبران می‌شود.

تا کنون ۱۷۵ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان هزینه شده که برای تکمیل و بهره برداری به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که بودجه اختصاص یافته سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ تنها ۳۵ میلیارد تومان است و برای تامین منابع یک ماه کارگاه این طرح هم کفایت نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تخصیص بودجه مهمترین نیاز رسیدن به برنامه زمانبندی و بهره برداری از بیمارستان حضرت ولیعصر اراک است و این مهم لزوم هم افزایی و همکاری هرچه بیشتر مسئولان و نمایندگان را دوچندان کرده است.

طرح احداث بیمارستان ولیعصر اراک که از ۱۷ سال پیش آغاز شده ۴۷۰ تخت بیمارستانی مصوب دارد که با وسعت ۶۳ هزار متر مربع در ۱۳ طبقه در حال احداث است.

اراک در مسیر ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار گرفته که بیمارستان قدیمی و فعلی حضرت ولیعصر ضمن درمان بیماران استان هم پذیرای بیماران استان‌های همجوار وهم قطب درمان مجروحان حوادث و تصادفات جاده‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.