مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم گفت: از اردیبهشت ۱۴۰۱ تمام دانشگاه‌ها موظف به پرداخت حقوق ماهیانه به استادان حق التدریس خواهند شد.

محمد افکانه گفت: بین استادان و معلمان حق التدریس تفاوت مهمی وجود دارد، به علت کم بودن معلم در آموزش و پرورش آن‌ها در قرارداد‌های مختلف بکار گرفته می‌شوند.

برای مثال، معلمان از صبح روز شنبه تا عصر چهارشنبه تدریس می‌کنند، اما به صورت حق التدریسی حقوق دریافت خواهند کرد.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم می‌گوید: در برخی دروس و رشته‌های خاص برای دانشگاه‌ها یا از نظر اقتصادی استخدام استادان حق التدریس به صرفه نیست یا اینکه فارغ التحصیلان به صورت سخت پیدا می‌شوند، به همین علت گاهی اوقات ۳ تا ۴ درس را به استادان حق التدریس واگذار می‌کنند.

او می‌گوید که به هیچ نحوی یک قرارداد تمام وقت بین استاد و دانشگاه اتفاق نمی‌افتد.

افکانه گفت: اگر یک عضو هیئت علمی یا استادیار ماهانه ۱۲ میلیون حقوق دریافت می‌کند در مقابل هم ۱۰ واحد تدریس می‌کند، اما در کنار آن وظایف پژوهشی و مسئولیت‌های دیگری هم داراست.

او می‌گوید: از منظر دانشگاه وقتی با استاد حق التدریس قرار داد منعقد می‌شود به این معناست که در دو تا سه درس نیازمند کمک استادان حق التدریس هستند که هفته‌ای یک تا دو روز تنها وظیفه تدریس دارند.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم می‌گوید: باید قاعده دریافت حقوق استادان تغییر یابد. پرداخت حقوق آخر ترم به استادان با تاخیر یکی از دغدغه هاست که در ضوابط بودجه ۱۴۰۱ آمده است تا هر گونه پرداخت به صورت ماهانه باشد و این موضوع را دکتر قالیباف رئیس مجلس هم به صورت مصاحبه جداگانه مطرح کرده است، به همین علت دانشگاه‌ها موظف شده اند تا مدل پرداخت حقوق به استادان را ماهانه انجام دهند و از اردیبهشت امسال اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فتانه
۱۹:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
خرداد ۱۴۰۳ متاسفانه این طرح هنوز اجرا نشده
Iran (Islamic Republic of)
عاقل
۱۴:۴۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
سلام. دوستان. حرف هایی که اینجا زده شد همه بی فایده س. چرا در حضور مسئولین همان دانشگاهی که در ان تدریس می کنید سکوت می کنید. ندیدیم در میان این همه تحصیل کرده یک نفر با رویکرد علمی به این مسئله بپردازد. کسی پیدا نشد که حساب کند هر دانشجو چقدر شهریه ثابت می دهد و چقدر شهریه متغیر و از این میان چند درصد از آن را به اساتید حق التدریس پرداخت می کنند. 5 درصد یا ده درصد یا شاید هم 20 درصد. تعداد دانشجویان هر کلاس متفاوت است. باشد، سر انگشتی حساب کنید. چرا مستند حرف نمیزنید. همش پای این و آن را وسط می کشید. از اساتید حق التدریس در رشته های آمار و ریاضی و اقتصاد و مالی و غیره هر کدام که دستی بر آتش دارد، خواهش میکنم. چند دقیقه وقت صرف کنند و اطلاعات دقیق تری به دست بدهند. تا دوستانی که حق التدریس هستند بتوانند مستدل اظهار نظر کنند. وقتی آمار و اطلاعات دقیق در دست نباشد به راحتی می توانند اساتید حق التدریس را بپیچانند و شما را سرکار بگذارند. الان در اینترنت مبلغ حق التدریس را جستجو کنید هیچ اطلاعات دقیق وجود ندارد. بخش اعظم ظلمی که بر شما روا میدارند در نتیجه ندادن و نداشتن اطلاعات درست است. تا به حال از خود پرسیده اید که چرا دانشجویان از شما دفاع نمی کنند. چرا دانشجویان از جانب شما با مسئولین دانشگاه صحبت نمی کنند و حق شما را مطالبه نمی کنند. چون بیشتر انها یا اطلاعاتی ندارند یا اینکه یادشان نیست که به زودی فارغ التحصیل خواهند شد و به جمع شما خواهد پیوست.اجازه بدهید آنها هم بدانند که وضعیت امروز شما حالت فردای آنهاست. بروند و بپرسند که چرا از آن همه شهریه ای که پرداخت می شود فقط همین قدر اندک سهم اساتید آنهاست. البته من هم اطلاعات مالی دقیقی از دخل و خرج دانشگاه ها ندارم. ولی این را مطمئن هستم که در فرایند امورمالی و تامین اعتبار، مدرسان حق التدریس جزء آخرین اولویت ها هستند. از مسئولین دانشگاه به طور مستقیم و غیر مستقیم درخواست کنید اطلاعات شفاف تری به شما ارایه دهند. در پایان توصیه میکنم برای اینکه بهتر متوجه منظورم شوید داستان کوتاه " ابله" نوشته آنتوان چوخوف را مطالعه فرمایید. موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
حق التدریس دانشگاه فقط توهین و بیگاری کشیدن از جوونای تحصیلکرده مملکت به امید واهی یه روز استخدامی هست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
من چند ترم هست که دانشگاه ازاد تدریس دارم با مدرک دکترا. اوایل واحدهای بیشتری می گرفتم حالا به این نتیجه دارم میرسم که تدریس رو کنار بذارم بهتره برام. با این سیستم فشلی که راه انداختند نه نظم و نظامی نه احترامی نه حقوقی نه درس خوندنی فقط نمره مفت برای یه عده دانشجوی درس نخون باید بدی و خودتو مدیون بکنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
برای تدریس یک درس در یک ترم در یک دانشگاه دولتی در تهران مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار تومان پرداخت کردند البته با تعویق. با مدرک دکترا
آیا این مقدار حقوق برای تدریس یک درس دو واحدی در دانشگاه عجیب نیست ؟ بیمه هم که خبری نیست. یک دانش آموخته ی نخبه ی دکترا باید مثلاً برای تدریس سه درس دو واحدی در دانشگاه در یک ترم مبلغ چهار و دویست دریافت کند. یعنی حدودا ماهی یک میلیون. اگر هم یک درس داشته باشد که میشود ماهی سیصد هزار تومان.... نمیخواهند فکری به حال افزایش حقوق استادان نخبه ی دانشگاه که از قضا حق التدریس هستند بشود؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام. اواخر مرداد است. دوستان کسی ماهیانه حق التدریس خود را دریافت کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
تیرماه است. فرموده بودند از اردیبهشت پرداخت ماهانه خواهد بود. نشد. فقط دروغی دیگر به دروغهای قبلی شان اضافه شد.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
نزدیک ۱۱ سال است که در دانشگاه آزاد تدریس دارم
متاسفانه با این که از طرف همسرم بیمه شدم
چون دانشگاه آزاد بیمه ناچیزی رد می کند
الان هر جا که مراجعه می کنم مجبورم آزاد پرداخت نمایم و هیچ کدام از بیمه ها را نمی پذیرند .
وقتی هم به دانشگاه مراجعه می کنم
جواب می دهند خوب تدریس نکن !!
France
آریا
۰۰:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام
من یک دانشجو هستم و داشتم در مورد تفاوت اساتید هیت علمی و حق التدریس تحقیق میکردم (سوال شده بود واسم که چه فرقی دارن) و به این سایت ها و نظرات برخوردم. من دانشجوی یک دانشگاه غیرانتفایی هستم و در سایت دانشگاه خودمون هم نوشته که 20 هیت علمی و 300 تا حق التدریس. یکمی در دانشگاه تحقیق کردم و فهمیدم کیا هیت علمی هستند. من واقعا تفاوت خیلی زیادی بین این دو احساس میکنم: حق التدریسی ها با حوصله هستند ( چون اکثرا جوان هستند)، دلسوز هستند و کیفیت تدریسشون واقعا خوبه؛ ولی خیلی از هیت علمی ها متاسفانه اکثرا میانسال هستند و معلومه دیگه خیلی حوصله براشون باقی نمونده و مانند اساتید جوان، تازه نفس نیستند، درسته خیلی تجربه دارن، ولی متاسفانه احساس غرور خاصی دارن و نسبت به اون اساتید حق التدریسی، خیلی کم از اون تجربه هاشون رو در اختیار ما قرار میدن. البته باید مد نظر قرار داد که منظور من، " همه اساتید هیت علمی" نیستند و در بینشون، درجه یک هم هست، ولی کم. واقعا درست نیست که شرایط اساتید حق التدریس این مدلی باشه. دانشگاهی که 300 تا حق التدریس داشته باشه و 20 تا هیت علمی، پس به این نتیجه میرسیم که دانشگاه رو حق التدریسی ها دارن میگردونن، نه هیت علمی ها. سپاس از همه کسانی که با وجود همه این مشکلات، حس دلسوزی و وظیفه میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
من مدرک ارشد دارم. تو فکر بودم برم دکترا بگیرم و دانشگاه تدریس کنم. الان که کامنت‌ها رو خوندم منصرف شدم. واقعا کسی که سوادی نداره، حتی دیپلم نداره، بیشتر درآمد داره و کسی که درآمدش بیشتره زندگیش بهتره. این همه درس خوندم حالا خانواده میگن می‌خوای چکار کنی. دانشگاه به اساتید نیاز داره. روا نیست اینجوری به اساتید حق‌التدریسی ظلم بشه. اگه همین اساتید حق‌التدریسی نباشند چه کسی به دانشجویان درس بده، اعضای اندک هیئت علمی؟؟؟؟!!!!! خوشحالم مشکلات اساتید رو خوندم و دنبال استاد شدن نمیرم. بیشتر از نمی‌خوام کنایه‌ی بیکاری بشنوم.
Iran (Islamic Republic of)
دكتري درمانده
۱۰:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
لطفا به حال ما اساتيد حق التدريس هم فكري بكنيد، ساعتي 15 تومن آخه ؟نه بيمه داريم نه قرارداد نه پول ميدن نه ارزش در دانشگاه.....واقعا چرا از ماها بيگاري ميكشند ؟مگر ماها انسان نيستيم؟ ميدونيد چقدر براي دكتري هزينه ميكنيم يا نه؟ هر ترم بالاي 25 ميليون شهريه ميدم من بدبخت.والا بخدا اين تورم ها و گراني ها را ماهم داريم در زندگي لمس ميكنيم. حقوق همه افزايش پيدا كرد اما كسي از حق التدريس ها حتي صحبت هم نكرد، والا خدا شاهده من درآمدي از جاي ديگر ندارم هزينه اياب ذهاب و شهريه مو از خانوادم ميگيرم تا برم دانشگاه در سبخونم و تدريس كنم. سه روز در هفته ميرم دانشگاه آزاد اما تا حالا يك ريالي پرداخت نشده حتي قرارداد هم نبسته اند. خواهش ميكنيم ما را در اولويت قرار دهيد ، هييت علمي ها از هزار تا جا درآمد دارند اكثرشون ماهانه بالاي 50 ميليون درآمد دارند ولي ما؟ نهايتا ماهي بشه 200 تومن. يعني ما نون و اب نميخوريم؟ انصافتون كجا رفته .....كسي صداي مارو نميشنوه چراا......
Iran (Islamic Republic of)
محسن عمادی
۱۲:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام از اول امسال که 1401 باشد، هیچ پرداختی به صورت ماهیانه دریافت نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۲:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
از سال ۹۸ دانشگاه ازاد گرگان هیچ‌مبلغی به اساتید حق التدریسش پرداخت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زندگیم را فدای درس و تحصیل کردم از دانشگاه دولتی با درجه عالی دکتری گرفتم چندین مقاله با زحمت خودم به نام دانشگاه چاپ کردم که تمام امتیاز و حقوق مادی و معنویش فقط برای استاد راهنما بود؛ حالا هم بیکار و بی انگیزه کنج خونه نشستم در هیچ موسسه یا دانشگاهی حتی یک واحد حق التدریس هم نصیب ما نشد به عینه می بینم که نورچشمی و رابطه بازی میکنن. لعنت به این سیستم آلوده و فاسد…
Iran (Islamic Republic of)
یک دکتر افسرده
۱۵:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
بارها بارها و بارها با خودم فکر کردم و افسوس خوردم که چرا درس خوندم بهترین دوران زندگیم رو فقط درس خوندم به امید روزی که بتونم برای خودم بعد از فراغت از تحصیل شغل و درآمدی داشته باشم و باقی عمر را با کمی آرامش بگذرونم ولی الان میفهمم چه کلاهی سرم رفته و چه مریضی هایی که نگرفتیم من حق التدریسی دانشگاه که روزی ۱۰۰ هزار فقط کرایه میدم برای ۶۰ تومن پول یعنی من ۴۰ تومن باید از جیب بدم !! چرا واقعا؟؟؟!!! چرا کسی صدای مارو نمیشنوه اون از وضعیت جذب هیات علمی که اصلا روندش معلوم نیست واقعا خسته شدم از این همه نا امیدی بهترین روزهای عمرم هدر رفت تا کی انتظار حالا همه ی اینها به کنار سرکوفتی که اطرافیان به آدم میزنن بسی دردناک تر است از بی کاری
انگار ته چاه هستیم کسی صدای مارو نمیشنوه
خدایا دیگه نمیدونم چی بگم…….
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به خود خدا هم زیاد گفتیم
مو سفید کردیمو بابا شدیمو صدای شکستن استخوانهایمان راشنیدیمو کارزار راه انداختیموتمام اقدامات فقط در قالب حرف شروع وتموم شد....
Iran (Islamic Republic of)
آذر عزیزی طهنه
۰۰:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام واحترام،لطفا به مشکلات وتقاضای اساتید حق التدریس رسیدگی شود.ازقبیل مطالبات ووضعیت استخدامی در آموزش وپرورش بدون آزمون.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
آذرعزیزی طهنه
۰۰:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام،درخواست بنده ساماندهی به وضعیت اساتید حق التدریس واستخدام در وزارت آموزش وپرورش بدون آزمون است.لطفا به درخواست ومشکلات ما اساتید حق التدریس رسیدگی شود.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ملعون دانشگاه هم به فکر میوفتند
۱۶:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ام البنين خالقيان
۱۹:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و احترام
بايد به عرض برسونم اقاي دكتر بنده ١٦سال توي دانشگاههاي دولتي الزهرا فرهنگيان و علامه طباطبايي تدريس كردم و تاليفات متعدد : هنت جلد کتاب از کنب مرجع و فرهنگ نامه که بعضا کتاب سال بوده و مقالات علمی پژوهشی و امتیازات مقالات برتر همایشها و ... و حتی رتبه اول مقطع ارشد و ... ولی حالا میگند کبر سن دارید و حتی سایت جذب برامون باز نمیشه
حداکثر استفاده رو دانشگاه ها میبرند بدون هیچ تعهدی.
پس این مشکل برای دانشگاههای دولتی هم هست
به علاوه مگه ما تازه از خونه هامون امدیم و میخوایم جذب بشیم سنوات تدریس ما رو کم کنید و سایت رو باز بذارید و زمینه جذب رو فراهم کنید برای اساتیدی که کوهی از تجربه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۴:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا حق و انصافه که ی نفر اینقد وقت بزاره دکترا بگیره و استاد حق التدریس باشه و ترمی۸۰۰هزارتومن دریافت کنه؟برا شارژ اینترنت و کرایه ایاب و ذهاب هم نمیشه
حداقل برا بیمه و سهمیه آموزش و پرورش که ی فکری بکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مغز کل
آقای محمد افکانه
دستورالعملش کو ؟
اساتید را سر کار گذاشتی یا
نمیدونی چی میگی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا خيلي جدي تر به اين قشر تحصيل كرده و مظلوم جامعه نگاهي بيندازيد. سنوات سال هاي گذشته را در نظر بگيريد. ما هم به صورت جدي در شغل خود زحمت ميكشيم ولي جوابي نميبينيم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوباره الان یه سری میان میگن کاری نمیکنن پول مفت میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق من استاد حق التدریس دانشگاه ماهایانه ۱۳۷هزار تومن... بدون بیمه ... هم ظلمه و هم توهین... چی بگیم که مظلکمترین قشر مملکتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدام حق الزحمه بنده 3سال هست که هیچی نگرفتم شما که اینگونه صحبت می کنید معلمان فقط 3روز در هفته کلاس دارند بقیه مواردی که حضور دارند بابت اضافه کاری هست اساتید هیئت علمی هم مثل استاد حق التدریس در محدوده 3روز تدریس دارند کار پژوهشی را چرا بهانه می کنید نگاهی به وضعیت پژوهشی کشورمان کنید خودتان متوجه می شوید کدام کار پژوهشی واقعا به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از ۱۰ سال تدریس در دانشگاه نه حقوق مکفی نه پرداخت بیمه ای. هرجای دیگه بری بخای مشغول بشی بگی ۱۰ سال سابقه دارم بدون بیمه، میگن دروغ میگی. باید ترتیبی داده شود تا سنوات تدریس قبلی در سابقه بیمه اساتید حق التدریس درج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این ادعا به جهت فراکنی موضوع مطرح شده، اگر معلمان حق التدریس تمام وقت در مدرسه حاضر می شوند به دلیل آن است که همه معلمان رسمی هم همین گ‌نه در مدرسه ها حاضر می شوند . در حالی اساتید عضو هیئت علمی حداکثر ۱۶ واحد تدریس دارند بقیه وقت ها دقت ازادشوو هست، ۱۶ واحد را می شود در ۲ روز تدریس کرد
از طرف دیگر یک نفر استاد حق التدریس د چند دانشگاه ۸ یا کمت واحد می گیرد که درمجموع می ت اند تا سقف ۴۸ واحد در چندین دانشگاه تدریس کند و با این همه واحد درسی یا کمتر
با این حال از بیمه، جایگاه فیزیکی، کارت شناسایی، حق استفاده ا، اینترنت رایگان، حق استفاده از کتابخانه دانشگاه محروم است درحالیکه مالیات از چندغاز پرداختی به آنها ماليات کسر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اساتید حق التدریس را بیمه نمیکنند، سالیان درازی تدریش کرده ایم بدون سابقه بیمه
الان شما هرجا بری بگی بیست سال دانشگاه تدریس کردم ولی بیمه ندارم میگن دروغ میگی
باید ترتیبی داده بشه که سنوات تدریس گذشته را در سابقه بیمه درج کنند.
Iran (Islamic Republic of)
منیره خوشحال
۱۷:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا از اساتید حق التدریس دانشگاه در آموزش و پروش استفاده نمیشه هم تجربه وهم تسلط کافی رو دارن و این درحالی هس که تمام ارگانها برای ارتقا مدرک دانشجوی همین اساتید حق التدریس میشن خواهشا در اموزش پرورش اولویت استخدام برامون قرار بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق یک استاد با تجربه در درس تخصصی از خدمتکار بی سوادی که میاد خونه رو تمیز میکنه کمتره. تازه ازین مبلغ مالیات و بیمه هم کسر میشه. و ته مانده مبلغ رو هم با چندین ماه تاخیر پرداخت میکنند
چطور انتظار میره افراد باسواد در دانشگاه ها باقی بمونن و دانشجو با سواد تحویل جامعه بدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه بیمه ای ، نه پرداخت حقوقی داریم ، حتی دانشگاه قرارداد با اساتید نمیبندن ، اصلا این رفتار با اساتید مناسب نیست متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۵:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدوارم روزی نتیجه این ظلم و ستم ها گریبان شما رو بگیره. اخه اینم شد راهکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر است مشکلات اساتید حق التدریس یکجا منعکس شود تا برای همه آنها چاره جویی شود مهمترین مسئله امنیت شغلی است
Iran (Islamic Republic of)
صفایی
۱۴:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا اینطور نیست این مسئول محترم اصلا خبر از وضع دانشگاههای ما دارند؟ من بعنوان یک مدرس حق التدریس فول تایم دارم برای دانشگاه فنی تدریس میکنم و مطمئنم که دانشگاه واقعا به تدریس من نیاز داره ولی کو امنیت شغلی ؟ کو حقوقی که در شانم باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من استاد حق التدریس دانشگاه دولتی هستم حق به امانت گرفتن کتاب از کتابخانه همان دانشگاه رو ندارم و با اسم دانشجویان کتاب تهیه می کنم
این درست است؟ واقعا
Iran (Islamic Republic of)
معصومه خلیلی
۱۱:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام
ما اساتید حق التدریس هیچ گونه امنیت شغلی نداریم ، نه گواهی اشتغال، نه گواهی دریافت حقوق، نه دریافت حقوق ماهانه، نه پاداشی در مناسبتها، نه بیمه، و.....
در حال که با جان و دل در عرصه آموزش تلاش کردیم ، تلاش میکنیم و تلاش خواهیم کرد، چون ما به کارمون عشق می ورزیم و عاشق کار و پیشه مون هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
رفیعی پور
۱۱:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام
ضمن تشکر از مسیولین مربوطه خواهشمندم جدیت این موضوع را در اولویت قرار دهند و اساتید حق التدریسی کشوری را درک بفرمایید
اساتیدی که بدون هیچ چمداشتی تا به امروز وجدان کاری را زیر پای نگذاشته اند.
ما اساتید حق التدریسی خواهان توجه و اولویت قرار دادن استخدامی اساتید متخصص و با سابقه در آموزش پرورش و ارگان مربوطه کشور هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خجالت آور بود.کسی که مدیر منابع انسانی هست به این صورت صحبت کنه.جناب مدیر ما تحصیل کرده هایی هستم که از شنبه صبح تا جمعه مشغول به تدریس هستیم تا شاید یک بیستم هیات علمی بتونیم درآمد داشته باشیم.اذعان کنم اگه فکر میکنین اساتید حق تدریس صرفا جهت رفع نیاز دانشگاه ها به عنوان کارگر به کار گمارده میشن،ما یک هفته کلاس نمیریم تا ببینین چی میشه...ننگ بر شما باد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا امینی
۱۱:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این درست نیست که حقوق یک استاد حق التدریس از یک نظافت چی شرافتمند (ساعتی)بسیار بسیار بسیار کمتر هست غرض از مقایسه پوزیشن شغلی هست نه شخصیت انسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اساتید حق التدریس دانشگاه با سابقه تدریس دو دهه وبیشتر در انتظار ساماندهی امور خود هستند از حداقل حقوق شهروندی محروم هستند حقوق ساعتی ۱۵ تا ۳۵ برای ارشد ودکتری دارند بدون قرداد .کسر مالیات ۱۰ درصد بناحق از حقوق اساتید که در طول ترم کتر از ۳ میلیون دارند .از مسئولین انقلابی وعدالتخواه مجلس و دولت محترم استدعا داریم نسبت به مطالبات این قشر فرهیخته ومظلوم اقدام لازم مبذول فرمایند .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام.
این تفاوت بین بین استادان حق التدریس دانشگاه ها و هیئت علمی های رسمی خیلی زیاده. یک هیئت علمی با 10 واحد درسی در هر ترم که کاهای پژوهیش رو دانشجوهاش انجام میدن (حدود 80 درصدشون) بدون کمک های خودش و شرط فارغ التحصیل بشن دانشجو هم انجام کارهای پژوهشی استاده (همه از این موضوع خبر داریم)!!! حالا بجز تدریس 10 واحد درسی که گاها اونم تدریس نمیکنن (حدود 80 درصدشون) ماهی حداقل 12 میلیون میگیرن!!! اما اساتید حق التدریس دانشگاه ها بیشتر از اونها کار مکینن و گاها از بیشترشون از نظر رزومه قوی تر هستن اما چون هویت مشخصی کسی به اونها توجه ندارن و گاهی با عدم شرکت در یک جلسه با مسولین دانشگاه از تدریس محروم میشن!!!! حالا با فرض داشتن ترمی 10 واحد درسی 2 تا 3 میلون بهشون پرداخت میشه!!! این کجای عدالته!!!! هر دو 10 واحد درسی دارن، هر دو کار پژوهشی انجام میدن کاره پزوهشی هیئت علمی رو دانشجو و کار پژوهشی حق التدریس رو خودش) و ... اما اختلاف پرداختی در ترم برای هیئت علمی حدود 60 میلیون و برای حق التدریس 2 تا 3 میلیون!!!!!!!!!!!!! میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Karimi
۰۹:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام به عزیزان
بنده ۱۰ سال است که مدرس حق التدریس دانشگاه هستم و در انواع مختلف دانشگاهها تدریس داشته ام...متاسفانه بخاطر علاقه
به اموزش و تجربه کاری در این زمینه، کار اصلی من و تعداد زیادی از همکاران همین بوده ولی هرسال شرایط بدتر شد .
برای مدرک دکترا ساعتی ۳۸ و ارشد ۲۸ و حتی بعضی مراکز کمتر هم واریز میکنند و هیچ امنیت شغلی وجود ندارد. ..حتی در اموزش پرورش برای جذب ما اولویت گذاشته نشده و از نیروهای بی تجربه اموزش استفاده میشود...گویا بعضی تصمیم ‌گیرندگان کشور از ما بی خبر هستند!
متاسفانه با وجود جمع اوری امضا از نمایندگان کشور باز هم برای ما تصمیم درستی گرفته نشده است...ما قشر جوانی بودیم که با هزار امید و ارزو در بهترین دانشگاههای کشور درس خواندیم به امید استفاده از مدرکمان و داشتن زندگی خوب اما افسوس ...
لطفا یاور مظلومان باشید
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
حق التدریس
۰۹:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
این صحبت که اساتید حق التدریس فقط یک روز در هفته تدریس آموزشی دارند و حقوقشان برای همان یک روز یا دو روز در هفته کافی است.کذب محض است.زیرا ما اساتید حق التدریس در هر دانشگاه دو روز تدریس داریم و به این ترتیب همه روز های هفته تدریس داریم.درست مانند اعضای هیات علمی.با این تفاوت که اساتید حق التدریس هزینه و مشکلات رفت و آمد به مراکز مختلف را نیز دارند.همان تدریس اعضای هیات علمی حتی با دلسوزی بیشتر توسط حق التدریس ها ارایه می شود.
همچنین اینکه گفته می شود قسمت عمده دریافتی اعضای هیات علمی به جهت امور پژوهشی آنان است که از سوی حق التدریس ها ارایه نمی شود باز کذب محض است.زیرا در بسیاری از موارد اعضای هیات علمی ها و حق التدریس ها هر دو در دوره کارشناسی فعالیت دارند که جز در رشته های خاص بقیه تدریس صرفا آموزش است نه پژوهش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق استاد دانشگاه حق التدریس فوق العاده کم و ناچیز است ،برای یک ترم یک میلیون پانصد میدهند ، لطفاً به داد ما استادان حق التدریس برسید
Iran (Islamic Republic of)
نسیم رحیمی
۰۹:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب علاوه بر پرداخت ماهانه حذف مالیات و هزینه بیمه و حذف ضریب دوسوم دروس عملی مخصوصا در دانشگاه آزاد که برای دروس عملی مبالغ زیادی از دانشجو دریافت و نهایتا مبلغ ناچیی به استاد پرداخت میشود و در نظر گرفتن سابقه استاد و عیدی و موارد تشویقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعضی هاشون چندین ساله که حقوق نگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و احترام. این توجیه دکتر افکانه صحیح نیست. بنده ۱۴ سال حق التدریسم و به مثابه و حتی بیشتر از یک هیات علمی واحد داشتم و کار کردم. ابتدا تعریف شغل دکتر را به چالش می کشم. موظفی معلم ۱۶ ساعت تدریس در هفته هست و مابقیش میشه اضافه کاری. اینگونه نیست که همچون یک کارمند ۷ صبح بیاد و ۲ عصر برود. هیات علمی نیز ۱۰ واحد موظفی دارد یعنی ۱۰ ساعت در هفته و اضافه بران می شود حق التدریسش. اگر من ۱۲ واحد دارم به مثابه یک هیات علمی دارم کار می کنم. بهشنامه امد هیات علمی ها باید ۴۰ ساعت در هفته در دانشگاه باشند. جز به حداقل کسی به این بخشنامه وقعی نمی گذارد. حق پژوهش، حق التالیف و حق الجلسه اساتید هیات علمی جداگانه پرداخت می شود و به عنوان پایه و گروه بر حقوقشان اضافه می شود. پس این توجیه دکتر افکانه نیز قبول نیست. چهار پنج ترم حقوق ما را نداده اند. اگر هم بدهند قطره چکانی مثلا ۶ هفته. این ۶ هفته مبلغ محدودی می شود و از این هم ۱۰ درصد مالیات بر می دارند ولی هیات علمی فقط باید ۱۰ درصد مالیات بده با حقوق ۳۰ یا ۴۰ میلیونیش...چرا دکتر افکانه؟ بیمه نداریم...وزارت علوم کد مدرسی می دهد با دانشگاه زیر نظر وزارت علوم قرارداد می بندیم کلی چرا ما را به رسمیت نمی شناسند...در پروسه جذب هم تا دلتون بخواهد پارتی بازی...تا به حدی که متاسفانه وابسته به ارگان های خاص هستند اعمال نفوذ می کنند. ما باید به کجا پناه ببریم.. ما حمال های فکری این جامعه هستیم و به استثمار کشیده می شویم...چه کسی پاسخ فریاد مظلومانه ما را خواهد داد..‌لطفا خبرنگارانی که می توانند مسولین وزارت علوم را به چالش بکشند وارد شده و به حرف های ما توجه کنند. تا شاید وزارت علوم ما را بپذیرد و در برابر ظلمی که بر ما می رود پاسخگو باشد..
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۱:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی از موضعی اطلاعی ندارید مجبور به اظهار نظر نیستید

در ابتدای کانتون گفتید
موظفی معلم ۱۶ ساعت تدریس در هفته هست و مابقیش میشه اضافه کاری
درصورتیکه موظفی معلمین در مقطع ابتدایی ۳۰ ساعت (۵ روز در هفته ، و هر روز ۶ ساعت) و برای مقطع متوسطه ۲۴ ساعت هست

سعی نکنید با زیر سوال بردن کار دیگران و کم ارزش جلوه دادن زحمت بقیه خودتون را بزرگ نشون بدید
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۹:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام جناب افکانه بسیار زیاد کم لطفی می کنن و ما را مدرس روز مزد خطاب می کند. اکثر ما سالیان سال فقط تدریس در دانشگاه حرفه و شغل اصلی ماست که با تعداد واحد محدود تعیین شده از طرف دانشگاه کل هفته را مشغول تدریس با ساعتی ۲۰ هزار تومان هستیم. واقعا خجالت دارد وقتی ۸۰ تا ۹۰ درصد اساتید دانشگاه را اساتید حق التدریس تشکیل می دهند و دولت و وزارت علوم با نپرداختن حقوق سالیانه، بیمه، عیدی و … حق قشر فرهیخته را تضییع می کنند و می خواهند در عوض ماهیانه حقوق ترمی ۳ میلیون را تقسیط کنند و با پرداختن نهایت ۶۰۰ تومان ماهیانه از خجالت ما در بیایند. واقعا خسته نباشید مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی محبت میکنین واقعا نمیدونیم چطوری ازتون تشکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پنج سال تدریس کردم...نه از حقوق درست و حسابی خبری بود و نه از آینده شغلی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا خدا عمرتون بده اگه این کار رو بکنید و ماهانه حقوق اساتید حق التدریس رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پرداخت ماهانه راه چاره نیست.چونکه استادی که یک ترم رفت و آمد داره برای ۱۲۰۰.برای سه درس دو واحدی.یعنی ماهی چقد بهش پرداخت میشه؟ترم ۵ماه است.یعنی ماهی کمتر از ۲۵۰.که همون بهتر پرداخت نشه و یک جا پرداخت بشه که به زخمی بخوره
آخرین اخبار