معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: اعضای هیئت در صورت نداشتن صلاحیت دیگر حق تدریس نخواهند داشت.

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره فرایند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: کاندیدای اعضای هیئت علمی با شرکت در فراخوان اعلام شده می‌توانند وارد دفتر هیئت اجرای جذب دانشگاه مورد نظر شوند تا پرونده آن‌ها به تفکیک دانشکده‌های متقاضی استخراج شود.

او افزود: پرونده کاندیدای اعضای هیئت علمی در دفتر هیئت اجرای جذب دانشگاه مورد نظر بعد از استخراج و اولویت بندی از سوی دانشکده‌ها با اعلام ظرفیت چند برابری به مصاحبه علمی با حضور نمایندگان هیئت اجرایی جذب دعوت می‌شوند.

واحدی تصریح کرد: بعد از مصاحبه متقاضیان هیئت علمی و ارزیابی سوابق اجرایی، انتشارات، تدریس و ... با امتیازات داده شده اولویت بندی می‌شوند و سپس در هیئت اجرایی جذب مجددا با سیاست‌های کلی دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور تطبیق داده می‌شود تا پذیرفته شدگان به وزارت علوم معرفی شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره معضل تدریس برخی از استادان بی سواد در دانشگاه‌های کشور گفت: نتایج ارزیابی عملکرد استادان حق التدریس هر ترم به دانشکده‌ها اعلام می‌شود و در صورت نارضایتی دانشگاه‌های مربوط دیگر از این استادان برای تدریس دعوت نخواهد شد.

او گفت: دانشگاه‌ها باید اعضای هیئت علمی با کیفیت را جذب کنند، البته در سال‌های آخر این قانون رعایت شده است، اما اگر استادان  بعد از جذب فاقد صلاحیت و استاندارد‌های لازم باشند، تمدید قرارداد دیگر اتفاق نخواهد افتاد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
100ra
۲۰:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
جناب معاون شکی در این نیست که اکثرا عدم تمدید قراردادها از یکی از ۳ سلاح زیر ضربه میخورند: اول عدم نیاز دوم فراخوان و عدم اولویت جذب سوم صلاحیت
متاسفانه شایسته سالاری ملاک نیست یا دیده شده برای جذب فرد باید اعضا باید مقاله پژوهشی و طرح انجام دهد یا مسئول جذب همسر و یا سایر اقوام را وارد نموده و نیروی قوی را عدم نیاز میدهند. بنده بشدت موافق جذب نیروهای قوی علمی هستم و از بابت جذب اعضای ضعیف رنج میبرم چون خودم به سختی درس خواندم و درجاتم را هم در سطح عالی کسب کردم هرکسی که چون من با سختی و تلاش سطحی کسب کرده باشد موافق است. اما اعتراضم منجر به صدور عدم نیازم شد کوتاه نیامدم بعد فراخوان مطرح شد کوتاه نیامدم در نهایت صلاحیت را مطرح نمودند علمی را نتوانستند رفتند صلاحیت عمومی با دادنامه دیوان ثابت کردم دروغ است. و برای دو نفر محکومیت کیفری گرفتم.
بگذریم امروز فکر میکنم این چند سال جنگیدن ارزش داشت یا نه؟ کلی از محیط علمی و پژوهشی فاصله گرفتم.
از خارج پذیرش گرفتم وجدانم اجازه قبول رفتن و پذیرش شکست را نداد و مانده ام به امید تغییر سیستم و اوضاع
علی ای الحال این ۳ سلاح ابزاری شده است گاها برای سوی استفاده و رد کردن نیروهای قوی و نخبه. گروه ها با نیروهای قوی مشکل دارند. افراط و تفریط هردو مسموم هستند.
خبرنگاران جوان سپاسگزارم از انتشار
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا که چه خبر توپی/
همین الانش هم جذب استاد از طریق فراخوان هست ولی منتها استادی که جاگیر شد حتی با ضعف علمی هم در شرایط خیلی نادر کنار گذاشته میشه.
اونایی که میفرمایید دعوت به تدریس نخواهند شد همان حق التدریس های بدبدختی هستند که چندرغاز دریافت میکنند منتها کلا بدون شرکت در فراخوان در دانشگاهها حضور دارند.
آخرین اخبار