رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: باتوجه به شرایط کشور در روزهای کرونایی باید استفاده بهینه‌ای از ظرفیت آموزش‌های مجازی داشته باشیم.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختصاص بودجه به این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هیچ مبلغی را ازبودجه برای ارائه دستمزد استادان حق التدریس هزینه نکرده است.

او افزود: ما در دانشگاه همواره دچار مشکل بوده ایم و ممکن است تا پایان سال با کمبود شدید بودجه مواجه شویم، اما با این حال با توجه به شرایط کرونایی و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی بخشی از بودجه خود را برای تقویت زیرساخت‌ها به دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای دادیم.

صالحی عمران تصریح کرد: سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار استاد حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص داده می‌شود که با توجه به مجازی شدن کلاس‌ها باید به این موضوع هم بودجه اختصاص داده شود، در ضمن چیزی به عنوان مازاد بودجه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: باتوجه به شرایط کشور در روزهای شیوع ویروس کرونا باید استفاده بهینه‌ای از ظرفیت آموزش‌های مجازی داشته باشیم. از آنجایی که آموزش‌های الکترونیکی یکی از سیاست‌های آموزش عالی است که در دنیا وجود داشته است همیشه در کنار آموزش‌های سنتی از آموزش‌های الکترونیکی هم استفاده کرده ایم.

آموزش‌های ترکیبی بهترین نوع آموزش است

صالحی عمران با بیان اینکه بهترین نوع آموزش در دنیا استفاده از آموزش‌های ترکیبی است، تاکید کرد: باید از معایب آموزش‌های مجازی عبور کنیم و از مزایای آن استفاده کنیم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌هایی است که از مزایای کلاس‌های مجازی استفاده می‌کند و حدود ۸۷ درصد دروس نظری به صورت آنلاین و آفلاین در سامانه برگزار شدند.

او ادامه داد: بارگذاری دروس نظری در سامانه باعث شد تا دانشجویان در هر زمانی که می‌توانند از کلاس‌های مجازی استفاده کنند و قطعا کلاس‌های آنلاین برای ترم‌های بعدی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اختصاص بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه برای فعالیت‌های عمرانی، تجهیزات و تعمیرات ساختمان‌ها و خوابگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دفتر بخشی بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا سال گذشته زیرمجموعه آموزش و پرورش بوده، اختصاص بودجه و در نظر گرفتن سرانه به این دانشگاه متناسب با شاخص‌های آموزش عالی کشور نبوده است و طبق دستور دکتر نوبخت توانستیم این دفتر بخشی بودجه دانشگاه را از آموزش و پرورش به آموزش عالی منتقل کنیم.

او گفت: کمیته‌ای از طریق همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور اصلاح سرانه‌های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، بهبود بودجه دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش‌های عالی و مهارتی تشکیل شده است.

صالحی عمران با اشاره به شهریه دانشجویان برای ترم آینده اظهار کرد: ۸۲ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای روزانه هستند و ۱۸ درصد مابقی از دانشجویان شبانه هستند. برنامه ریزی برای شهریه دانشجویان تابع سیاست‌های کلانی است که معمولا طبق نظر هیئت امنا حدود ۱۰ درصد به صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند.

اموزش مجازی

۶۴ درصد از دانشجویان فارغ التحصیل وارد بازار کار شده اند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اشتغال دانشجویان بحث بسیار مهمی است که طبق آخرین داده‌های ما از خروجی فارغ التحصیلان ۹۳-۹۴ حدود ۶۴ درصد وارد بازار کار شده اند و این آمار نشانه بسیار خوبی از توجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به اشتغال دانشجویان است.

صالحی عمران درباره اختصاص بودجه به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ۲۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد و حدود ۷۰ درصد از دروس دانشجویان عملی است که مشکلی برای هزینه بابت تشکیل آن‌ها نداریم و به راحتی می‌توانیم آن‌ها را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

بازار کار

او با اشاره به وضعیت اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۱۰۰۰ کادر ثابت و ۲۰ هزار نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و از آنجایی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیاز روز و بازار کار است دانشگاه طبق سیاست‌های خود به جذب استادان ثابت می‌پردازد و در صورت نیاز حتما از نیرو‌های خبره و کاربلد استفاده می‌کند، حتی در صورت کمبود حتما به ورود نیرو‌های جدیدتر خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار