کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان از فعالیت ۵۰۰ تشکل قرآنی فعال در استان اصفهان خبر داد.

مهدی صفرزاده فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان را در سه حوزه آموزشی، تبلیغی، ترویجی و پژوهش در قرآن دانست و گفت: آموزش روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، مفاهیم و حفظ سور منتخب قرآن از جمله برنامه‌های آموزشی است.

در کنار دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی مفاهیم، قرائت و حفظ کل قرآن، دوره‌های تربیت کادر متخصص هم برگزار می‌شود.

به گفته او تربیت کادر متخصص شامل تربیت‌معلم قرآن، مربی تجوید روخوانی و روان‌خوانی، تربیت‌مدرس و داور قرآن کریم است.

صفرزاده از دیگر طرح‌های مهم اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان را ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن اعلام کرد و گفت: آزمون شفاهی و کتبی این دوره تخصصی در ده جز، بیست جز و حفظ کامل قرآن با همکاری وزارت علوم را برگزار می‌کنیم.

به حافظانی که این آزمون‌ها را بگذرانند براساس دوره مدرک معادل دیپلم، فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا اعطا می‌شود.

او می‌گوید ۱۲۰ مؤسسه قرآنی و ۳۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان اصفهان و در مجموع ۵۰۰ تشکل قرآنی فعال است که در این مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بین ۳۰تا۴۰ دوره عمومی و تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

تاکنون چند هزار نفر در دوره‌های عمومی این موسسات و تشکل‌های قرآنی شرکت کرده اند.

صفرزاده درمورد فعالیت این اداره‌کل در حوزه فضای مجازی هم گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در تمامی دوره‌های قرآنی می‌توانند به سامانه مجازی آموزش قرآن کریم در سایت تلاوت مراجعه کنند.

این دوره‌ها به‌صورت آفلاین و آزمون آن به‌صورت آنلاین برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان دیگر فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی را اعطای مجوز به مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی روستایی و شهری و حمایت و نظارت بر فعالیت آن‌ها اعلام کرد وگفت: جلسات قرآن خانگی با عنوان طرح نور الثقلین نیز با حمایت‌های مادی و معنوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.