رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر استان تاکید کرد.

آقای فرشکاران در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی گفت: اولویت دهی بودجه‌ای استان بیشتر متمرکز بر طرح‌هایی است که منجر به ارتقای بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و در نهایت رشد اقتصادی می‌شود.

 قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور از ظرفیت‎های مطلوبی برای رشد اقتصادی استان‌ها برخوردار است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به دنبال تحقق این ظرفیت‌های قانون بودجه از دستگاه‌های ملی باشند.

 جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری  عاملی مؤثر در تحقق رشد اقتصادی استان است.

با توجه به ظرفیت‌های ویژه و فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان، با ارائه تسهیلات و بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه رشد ۸ درصدی اقتصاد را فراهم کرد تا به دنبال آن شاهد پیشرفت استان باشیم.

آقای کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم بر لزوم توجه به معرفی سرزمینی و شناساندن ظرفیت‌های منحصربه فرد گردشگری استان تاکید کرد  و گفت: سرمایه گذاران باید از فضای سرمایه گذاری شناخت کامل داشته و دچار استرس ناشی از برخورد‌های سلیقه‎‌ای نشوند.

 تامین مالی طرح‌های زیرساختی تاثیرگذار در رشد اقتصادی و افتتاح سریع آن‌ها  نیز ضروری است.

تکمیل و به بهره برداری رساندن طرح‌هایی مثل سد‌های خداآفرین، سهند و آیدوغموش قطعا دارای آورده اقتصادی بوده و می‌تواند انتفاع خود را در داخل استان نشان دهد و زیربخش‌ها را به تحرک وا دارد بنابراین اتمام چنین طرح‌هایی باید در اولویت اجرایی استان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار