به دنبال ادامه بازداشت سیاسی «حمید نوری» در سوئد، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد .

بر این اساس ماتیاس لنتز سفیر سوئد در تهران، امروز از سوی دستیار وزیر و مدیر کل غرب اروپای وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اتهامات بی پایه و ساختگی که دادستان سوئد حین اظهاراتش متوجه کشورمان کرد، به وی ابلاغ شد.

حمید نوری آبان سال ۹۸، هنگام ورود به استکهلم سوئد در فرودگاه بازداشت و بلافاصله به سلول انفرادی منتقل شد.

او بر اساس ادعاهای واهی و متناقض منافقین، به زندانبانی آن ها در سال‌های دهه ۶۰ متهم شده است.

نوری پس از بازداشت بر خلاف همه قوانین بین‌المللی، تا چهار ماه اجازه تماس با خانواده خود را نداشت و خانواده وی در طول این مدت از وضعیت او هیچگونه اطلاعی نداشتند.

همچنین دستگاه قضایی سوئد تا دو سال به نوری که در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شود، اجازه ملاقات حضوری با خانواده را نداد و این در حالی است که خانواده او چند بار برای دیدار با وی به سوئد سفر کردند اما امکان دیدار فراهم نشد.

سوئد تاکنون حدود ۹۰ جلسه دادگاه را برای حمید نوری برگزار کرده اما شرایط یک دادرسی منصفانه به هیچ وجه در این پرونده حاکم نبوده است.

در مجموع ۹۰ جلسه برگزار شده بیش از ۸۰ شاهد که بیشتر آنها از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند از طرف دادگاه این فرصت را پیدا کردند تا علیه حمید نوری شهادت دهند اما دادگاه به شهودی که داوطلب بودند به نفع نوری شهادت دهند این اجازه را نداد.

نوری در مجموع حدود ۵۵۰ ساعت دادگاه برگزار شده، کمتر از ۲۰ ساعت فرصت دفاع از خود را داشته و از امکان شهادت شهود به نفع خود نیز محروم مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۸:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خودم یه دوست انگلیسی داشتم اومد خونمون از من دعوت کرد بیا بریم انگلیس همه چیز بهت میدیم. دربدری و بدبختی تو کشورم رو به پادشاهی جهان عوض نکردم و نمیکنم. قبول نکردم.
Netherlands
7891
۱۸:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سفیرشو بگیر بکن تو اوین تا نوری رو ازاد کنن. تازه چرا این قدر بی در و پیکر شده که هر کی هر جا دلش بخواد میره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوبه که ایران هم مثل سوئد یکی از دیپلماتهای سوئدی رو یک اتهام ساختگی درست کنه وهمین بلایی که سردیپلماتهای مادر میارن سرشون در بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دموکراسی غربی البته زیاد فرقی با خودمون ندارن مام دادگاهامون وضع جالبی ندارن و همه چی لحاظ میشه به جز تحقیق و پرس و جوی عادلانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان بهترین فرصته اون صلیب مزخرف و چرندشونو آتیش بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر بی ادب
آخرین اخبار