وزیرخارجه آلمان در اظهاراتی آتش‌بس در اوکراین را اولین گام دانست، اما اعلام کرد کافی نیست.

«آنالنا بربوک» وزیر امورخارجه آلمان، آتش‌بس در اوکراین را اولین اقدام در جهت لغو تحریم‌های روسیه دانست، اما گفت این اقدام کافی نیست.

وزیرخارجه آلمان اعلام کرد تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کزده، لغو نخواهد شد؛ مگر اینکه مسکو نیروهای خود را از کشور همسایه خارج کند. او افزود: «اگر روسیه نیروهایش را خارج کند، تحریم‌ها می‌توانند لغو شوند؛ اما صلح با شرایط دیکته شده از سوی روسیه امنیت را برای اوکراین یا اروپا به ارمغان نخواهد آورد.»

بربوک در ادامه با بیان آنکه حمله روسیه به اوکراین به طور جبران‌ناپذیری صلح در اروپا را بر هم زده است و دیگر بازگشتی به روزهای قبل از ۲۴ فوریه وجود ندارد، مدعی شد: «ما هرگز نمی‌توانیم دوباره به وعده‌های پوتین تکیه کنیم. جامعه بین‌المللی موظف است اطمینان حاصل کند که اوکراین به اندازه کافی قوی است تا تصمیمات خود را بگیرد. این اوکراینی ها هستند که در این جنگ جان خود را از دست می‌دهند و تحت اشغال روسیه با ظلم و ستم تهدید می‌شوند، پس هیچ کس حق ندارد به آنها دیکته کند.»

اتحادیه اروپا تاکنون پنج بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده است و در حال حاضر ششمین بسته را بررسی می‌کند.

کمیسیون اروپا که مسئول آماده کردن پاسخ اتحادیه اروپا در واکنش به مسائل روز است، آخر هفته جاری با گروه‌های کوچکی از کشور‌های اتحادیه اروپا مذاکراتی داشت تا پیش از نشست سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل در روز چهارشنبه هفته جاری بسته تحریمی آتی را آماده کند.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا نیز قرار است روز دوشنبه در پایتخت بلژیک برای بررسی این موضوع دیدار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۷:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به فرمان رایش سوم حرفت را نسنجیده نزن و اندازه دهانت تلفط کن خانم انالنا بربوک. تو ژیولوژیست این زمان نیستی که این فرمان ها را صادر کنی.
آخرین اخبار