مطبوعات اروپایی درباره توقف واردات گاز از روسیه و ممکن نبودن جبران آن از منابع دیگر هشدار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، مجله آلمانی اشپیگل اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار‌های خود نخواهد بود مگر این که فعالیت صنایع خودش را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.

این مجله افزود کارشناسان به این نتیجه رسیده اند اگر واردات گاز از روسیه به میزان دو سوم کاهش پیدا کند پر کردن انبار‌ها به میزان کافی غیرممکن خواهد بود. اشپیگل افزود: کشور‌های اتحادیه اروپا نمی‌توانند کمبود واردات گاز از روسیه را از منابع دیگر تأمین کنند.

از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز آمریکا نوشت شرکت‌های غربی به سبب هزینه‌های بالا، برای خروج از بازار روسیه با مشکل روبرو هستند.

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به بحران انرژی در اروپا که نتیجه امتناع سران قاره سبز از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل است، اعلام کرد با درنظر گرفتن هر سناریویی، ۱۸ ماه آینده زمان دردناکی برای اروپا خواهد بود؛ عواقب قیمت‌های بالای انرژی در سراسر جهان و بیشتر از آن در اروپا در حال گسترش است. در حالی که دولت‌ها تلاش می‌کنند انرژی مورد نیاز برای شهروندان خود را فراهم کنند بسیاری از ساکنان کشور‌های اروپایی برق را جایگزین گاز کرده اند.

گازپروم، غول انرژی روسیه اخیرا به لهستان و بلغارستان اعلام کرد که عرضه گاز به این کشور‌ها را متوقف خواهد کرد، زیرا این کشور‌ها با تقاضای روسیه برای پرداخت هزینه واردات انرژی به روبل موافقت نکردند. وزیر خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد بیشتر مشتری‌های روسیه با ساز و کار جدید مبتنی بر دریافت گاز در ازای پرداخت بهای آن به روبل موافقت کرده اند. با این حال برخی کشور‌ها از جمله آلمان همچنان از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل امتناع میکنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار