در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، مسکو اعلام کرد از حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی کناره‌گیری و همکاری با ناسا را قطع می‌کند.

در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در پی حمله به اوکراین، مسکو اعلام کرد که از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شده و همکاری با ناسا و آژانس فضایی اروپا را قطع میکند.

به گزارش دیلی میل، دیمیتری روگوزین، مدیر کل آژانس فضایی روسیه (روسکوموس) در تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که مسکو دیگر با شرکای بین المللی خود در ایستگاه فضایی همکاری نخواهد کرد. او با اعلام این خبر تائید کرد که روسکوموس ملزم به اعلام تاریخ دقیق برای خروج خود نیست، اما طبق چارچوب زمانی تعیین شده از سوی دولت به همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.

رئیس فضایی آمریکا در پی این تصمیم روسیه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: «معتقدم احیای روابط عادی بین شرکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر پروژه‌های مشترک تنها با لغو کامل و بدون قید و شرط تحریم‌های غیرقانونی امکان‌پذیر است.»

خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی چالشی جدی برای ناسا، آژانس فضایی اروپا و سایر آژانس‌های فضایی برای حفظ این عملیات خواهد بود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که روگوزین در اوایل ماه جاری طوفانی از توئیت‌های حذف شده را منتشر کرد و در آن از تحریم‌های غرب علیه روسیه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار