رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۸۹۷ هزارو ۱۱۸ متر مربع از اراضی ملی این شهرستان از ابتدای پارسال تاکنون رفع تصرف شد.

مجید نظری گفت: این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست ۴۴ سودجو خارج شد.

او می گوید: این زمین های ملی در مناطق مختلف شهرستان رفع تصرف شده است.

به گفته نظری، با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و حکم قطعی برای آنان صادر شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران می گوید: ۴۸ پرونده تخلف در زمینه تصرف اراضی ملی پارسال تاکنون در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

او گفت: این تعداد متخلفان اقدام به تصرف یک میلیون و ۳۳ هزارو ۹۸۷ متر مربع اراضی ملی کرده بودند.

نظری می گوید: ۱۱۲ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان پارسال تاکنون تشکیل شد و متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران، ۵۴ درصد از این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در حوزه قطع و آتش زدن درختان و چرای دام مازاد بوده است.

او می گوید: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در گچساران دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

۹۰درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.