معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت: خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) و تامین نیاز‌های آن‌ها باید همه‌جانبه و بدون هیچ نقطه ایستایی از مبدأ تا مبدأ انجام شود.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم قدردانی از دست اندرکاران قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: در جریان خدمتگزاری به زائران، هیچ نقطه ایستایی برای خدمات وجود ندارد یعنی از لحظه‌ای که زائر از خانه خود خارج می‌شود تا به شهر خود برمی گردد ما به عنوان ستاد خدمات سفر باید استقبال، بدرقه و همراهی زائر را در نظر داشته باشیم.

او گفت: همه مسایل زائر مانند حمل ونقل، امنیت، نظارت بر توزیع ارزاق و خدمات شهری، بهداشت و درمان و اطلاع‌رسانی همه به یک میزان دارای اهمیت است و همه باید بدون اولویت بندی تأمین شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پیام قرارگاه عملیاتی خدمات سفر این است که ما کنار هم جمع شده‌ایم تا به همه نیاز‌ها و مسائل زائر رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: اگر قرار بود به یک نیاز زائر رسیدگی کنیم وجود یک دستگاه کافی بود لذا برای رسیدگی به همه نیازها، مشارکت همه دستگاه‌های متولی در این قرارگاه خدمات رسان را شاهد هستیم.

او گفت: ما در چارچوب قرارگاه خدمات سفر به نیابت از حضرت رضا (ع) به زائران خدمت می‌کنیم لذا چارچوب خدمت رسانی ما نیز باید منطبق بر شاخصه‌های آن حضرت باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ به صورت کاملا غیرمترقبه در جریان انتقال روزانه ۲ هزار تبعه افغانستانی به تهران بودیم و در همین زمان ورود و خروج انبوه و میلیونی زائران در مشهد را نیز مدیریت کردیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: با تلاش کمیته حمل و نقل استان در روز ۱۳ فروردین هم اتوبوس وهم قطار برای بازگشت زائران به میزان نیاز فراهم بود.

او گفت: در نوروز امسال پس از گذشت چند روز رسانه ملی فعالیت مناسبی برای اطلاع رسانی خدمات به زائران صورت داد، نباید اطلاع رسانی مانند روز‌های نخست نوروز به گونه‌ای شود که مکان اسکان برای زائران در مشهد فراهم باشد، اما زائر از آن‌ها اطلاع نداشته باشد.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: فلسفه ذاتی مشهد وجود مضجع منور امام رضا (ع) است و این شهر مانند سایر مراکز جمعیتی بواسطه عواملی مانند شرایط مناسب آب و هوایی و فعالیت صنعتی خاص رشد نکرده است.

عبدالله ارجایی گفت: بنابراین هر اقدامی در مشهد باید منطبق با خصیصه ذاتی مشهد انجام شود و ما نیز باید ضمن قدردانی از این خدمتگزاری، نسبت خود را با این فلسفه ذاتی مشخص کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.