مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح پزشکی از راه دور بیماری شبکیه نوزادان نارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شده است.

دکتر امیر رضا صالح مقدم گفت: نوزادان نارس در معرضاجرای طرح پزشکی از راه دور بیماری شبکیه نوزادان نارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختلال بینایی و مشکلات شبکیه قرار دارند بر این اساس طرح پزشکی از راه دور بیماری شبکیه نوزادان نارس در مراکز درمانی این دانشگاه در حال اجراست.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح به همت اساتید گروه چشم و پزشکان بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و پرستاران دوره دیده بیمارستان‌های قائم (عج)، ام البنین (س) امام رضا (ع)، اکبر و دکتر شیخ اجرایی شده است.

او گفت:  بر اساس این برنامه نوزادان نارس بستری در بخش‌های مراقبت ویژه تحت بررسی و معاینات شبکیه قرار می‌گیرند، در نوزادانی که به علت شرایط جسمانی امکان ارجاع به بیمارستان خانم االانبیاء (ص) وجود ندارد، پزشکان و پرستاران از طریق پزشکی از راه دور و در قالب یک نرم افزار شرایط نوزاد را به استادان فوق تخصص شبکیه در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) انتقال می‌دهند تا در صورت نیاز اقدامات درمانی انجام شود.

صالح مقدم گفت: در فروردین امسال ۹۱۶ مورد عکس برداری از شبکیه نوزادان در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و ۶۲ مورد به روش تله مدیسین صورت پذیرفته است، از مجموع این نوزادان سه نوزاد نیاز به درمان‌های تخصصی داشتند که در صورت شناسایی نشدن و انجام اقدامات درمانی به موقع، ریسک ابتلا به نابینایی در این کودکان افزایش می‌یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.