پارسال ۱۱۴ نوزاد دوقلو و چند قلو دربیمارستان ام‌البنین (س) مشهد متولد شدند این مرکز تنها بیمارستان آموزشی و تخصصی زنان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است

رئیس بیمارستان ام البنین (س) گفت: از تعداد چند قلو‌های متولد شده طی سال گذشته در بیمارستان ام البنین (س) مشهد، ۵۵ مورد دوقلو و ۵۹ مورد چند قلو بوده‌اند.

 اخلاقی گفت: میزان نوزادان نارس (پره ترم) طی دو سال اخیر در بیمارستان ام‌البنین (س) با کاهش ۳۹ درصدی از ۷۲۲ نوزاد به ۴۴۱ نوزاد در سال گذشته کاهش یافته است.

او گفت: وزن نرمال یک نوزاد متولد شده سه کیلو و ۵۰۰ گرم است. پارسال ۳۲ نوزاد با وزنی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ گرم و ۴۶ نوزاد با وزنی بین ۷۵۰ گرم تا یک گیلوگرم در این بیمارستان متولد شدند.

رئیس بیمارستان ام البنین (س) مشهد گفت: چاقی مادر، تعداد بارداری‌های مادر، سن بالا، دیابت، حاملگی طول کشیده، داشتن سابقه نوزاد متولد شده بزرگتر از حد متوسط یا ماکروزومی جنین، وزن گیری بالای مادر حین بارداری یا بین بارداری و همچنین وزن بالای خود مادر در زمان تولد از علل مهم تولد نوزادان با وزن زیاد است.

اخلاقی گفت: پارسال هشت هزار و ۳۵۹ مورد زایمان در این بیمارستان گزارش شده است که نسبت به سال ماقبل آن کاهش ۵ درصدی دارد.

تنها بانک شیر مادر شرق کشور در بیمارستان ام البنین مشهد دایر است

رئیس بیمارستان ام البنین (س) گفت: این بیمارستان دارای تنها بانک شیر مادر در شرق کشور است که از فعالیت‌های آن آماده‌سازی و استریل کردن شیر‌های اهدایی مادران و توزیع این شیر‌ها برای  تغذیه نوزادان نارس و یا نوزادان محروم از شیر مادر در کلیه بیمارستان‌های خراسان رضوی است.

 اخلاقی گفت: بیمارستان ام البنین (س) دارای بخش‌های زایشگاه، مامایی، جراحی زنان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، اتاق عمل، شنوایی سنجی، درمانگاه‌های مامایی، زنان، جراحی عمومی و سلامت زنان است که متخصصان زنان و بیهوشی و اطفال به صورت ۲۴ ساعته در این بیمارستان مقیم هستند.

بیمارستان ام البنین (س) تنها بیمارستان آموزشی، پژوهشی درمانی و تخصصی زنان است زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر خدمات تشخیصی و درمانی زنان، آموزش دانشجویان پزشکی و تخصصی زنان را نیز به عهده دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.