معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: همسان سازی تعرفه پرستاران از ابتدای دی ۱۴۰۰ به عنوان مطالبات معوق در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

آقای صولت مرتضوی این سخنان عصر امروز شنبه را در حاشیه جلسه‌ای که برای دو موضوع استخدام پرستاران و چگونگی تامین اعتبار تعرفه گذاری پرستاران برگزار شد، گفته است.

به گفته او، «در این نشست مصوب شد اولاً علاوه بر تامین اعتبار لازم از سوی وزارت بهداشت برای همسان سازی تعرفه‌های پرستاران که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده، برای سه ماهه پایان سال ۱۴۰۰ نیز همسان سازی تعرفه‌ها انجام شود که دو سوم اعتبار لازم تامین شده و امروز مقرر شد در آینده‌ای نزدیک به عنوان مطالبات معوق پرستاران پرداخت شود.»


بیشتر بخوانید


معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره استخدام پرستاران جوان گفت: مقرر شد در چند گام مشکل حل شود. در ابتدا چهار هزار نفر از پرستاران بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی استخدام خواهند شد و در گام بعد برای تامین نیاز پرستار در بیمارستان‌های جدید التاسیس مقرر شد سازمان اداری و استخدامی پس از بررسی لازم مجوز به کار گیری کادر درمان در بیمارستان‌های جدید را تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیاتی و اجرایی کند.

در بخش دیگری از این جلسه، آقای میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در ماه‌های اخیر تعدادی از ۵ یا ۶ هزار پرستاری که در ایام کرونا دعوت به کار شده بودند به دلیل فروکش کردن کرونا لغو همکاری شدند که این از لحاظ اخلاقی صحیح نیست و امروز مصوب شد سازمان اداری و استخدامی پس از بررسی‌های لازم امکان به کار گیری این پرستاران فراهم کند.

آقای عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان دیگر مقام مسئول حاضر در این جلسه بود.

او گفت: در حال حاضر ۴۶ هزار نفر پرستار در کشور وجود دارد که قرارداد‌های غیر رسمی دارند و در این جلسه درخواست وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری این بود که روی تبدیل وضعیت این‌ها تصمیم گیری شود.

به گفته معاون پرستاری وزیر بهداشت، «مقرر شد ظرف چند هفته آینده کار کارشناسی چگونگی تبدیل وضعیت این پرستاران انجام شود و به این ترتیب طی ماه آینده خبر‌های خوبی برای پرستاران کشور خواهیم داشت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما تعرفه گذاری نمیخوایم.فوق العاده خاص رو بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
هم تعرفه هم فوق‌العاده خاص و هم عادلانه شدن حق‌الزحمه اضافه‌کاری چرا من فوق لیسانس باید برای یک ساعت اضافه‌کاری اجباری ۱۲ هزار تومان بهم پرداخت بشه این ظلم نیست؟
آخرین اخبار