رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این نقشه راه برای سال ۱۴۰۱ آماده و به طور مشخص موضوعات کاری طرح ریزی شده است.

مجتبی دهقان پور در دیدار با لطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در استان گفت: برنامه‌ها در حوزه‌های تولیدات گیاهی و دامی و بخش‌های مرتبط با آن مانند حفظ نباتات و مکانیزاسیون نهایی شده که برای سایر دستگاه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی طرح ریزی شده است.

او گفت: برای تدوین این برنامه شهرستان‌ها تعدیل‌هایی را که نیاز بوده است و یا مواردی را که باید کار می‌کردند، منعکس کرده اند تلاش شد پایین‌ترین سطوح مختلف در تدوین برنامه مشارکت کنند.

او با اشاره به اینکه با حضور ساداتی نژاد در راس وزارت جهاد کشاورزی یک سری سیاست‌های پشتیبان و حمایتی از تولید دنبال می‌شود،گفت: ما وظیفه‌ خودمان می‌دانیم که از این سیاست‌ها تبعیت کنیم زیرا معتقدیم سیاست‌هایی است که می‌تواند به ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در بخش کشاورزی کشور کمک کند.

دهقان پور به کشت قراردادی، دپلماسی غذایی، سند دار کردن اراضی کشاورزی و قرارگاه امنیت غذایی به عنوان بخشی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی  اشاره کرد و گفت: در قرارگاه امنیت غذایی به صورت روزانه مسائل مرتبط با حوزه‌ تولید و عوامل موثر بر آن روزانه رصد می‌شود و ما موظف هستیم در قالب این سیاست‌ها گام برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  گفت: بر اساس قانون در چند ماه اخیر نظارت بر بازار محصولات اساسی و کشاورزی به جهاد کشاورزی محول شده است که از این رو سازمان متبوع تلاش کرده در حد توان یک آرامش بخشی در بازار این محصولات انجام شد که به همین منظور قرارگاه امنیت غذایی با حضور دستگاه‌های درون و برون سازمانی به طور منظم تشکیل جلسه دارد.

او گفت: به همین منظور یک سامانه‌ای طراحی شده که در جلسه ای با مقام عالی وزارت اعلام شد می‌توانیم این سامانه را به عنوان یک سامه ملی در اختیار وزارت خانه قرار دهیم.

دهقان پور گفت: با سامانه مذکور بیش بود‌ها و کمبود‌های کالا‌های اساسی در سطوح مختلف بازار رصد، رنگ بندی و اعلام می‌شود که این اقدامات موجب حصول یک رضایت نسبی در بین همکاران، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: امروزه سهم فناوری در رشد تولید تولیدات کشاورزی  حدود ۶ درصد است که تلاش می‌ شود این عدد را اتقا دهیم تا به دو برابر برسد.

او گفت:استان فارس ۹۳ مرکز رسمی جهاد کشاورزی در بخش‌ها و دهستان به عنوان حلقه اولیه ارتباطی سازمان جهاد کشاورزی با تولید کنندگان و کشاورزان وجود دارد .

دهقان پور با اشاره به اینکه او به عنوان رئیس منطقه ۲ سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور انتخاب شده، گفت: منطقه ۲ کشور شامل استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، چهار محال و بختیاری و کهکلیو و بویر احمد بوده که این منطقه سالیانه سهم بیش از ۵۰ میلیون تنی از مجموع ۱۳۰ میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی کشور دارا است.

نشست صمیمی امام جمعه شیراز با دهقان پور با حضور سید محسن قائمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معاونان و مدیران ستادی این سازمان و مدیران کل دستگاه‌های وابسته در مسجد شهدای شهر شیراز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.