معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیرازبرای همکاری‌های دوجانبه، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی در دانشگاه با حضور نمایندگانی از دانشگاه و صداوسیما داد.

مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز در نشست مشترک هیأت‌ رئیسه دانشگاه شیراز با مدیران صداوسیمای مرکز فارس، باهدف هم‌اندیشی و تعامل با قدردانی از همکاری صداوسیمای مرکز فارس، به معرفی دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: دانشگاه شیراز با قدمت قریب به ۷۵سال، یکی از ۱۳دانشگاه‌ برتر کشور است.

او گفت: این دانشگاه در حال حاضر بیش‌از ۷۰۰عضو هیأت‌علمی دارد که اکثر ایشان از چهره‌های ماندگار و برجسته‌ی علمی کشور هستند.

مؤذنی گفت: دانشگاه شیراز با داشتن ۲۵۰ آزمایشگاه، ۲۱مجله‌ علمی و ۱۴۰هزار دانش‌ آموخته‌ دانشگاهی و امکانات ویژه‌ دیگری که دارد که  آمادگی خود را برای همکاری با صداوسیما اعلام می‌ کند.

سید محمد تقی سهرابی مدیرکل صداو سیمای فارس نیز در این نشست گفت: در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامگذاری شده  رقابت رسانه‌ها در حوزه‌‌ محتوای آن‌ها بوده و امروز اگر برنامه‌ای بخواهد در رسانه ماندگار باشد با یک شاخص و خط‌کش ارزیابی می‌شود که ماندگاری آن وابسته به محتوا است و از همین‌رو امروز رسانه‌ها برای تولید یک پیام فوق‌العاده حساسیت به خرج می‌دهند که پیامی را که به این گرانی تولید می‌کنند مدت‌ زمان ماندگاری آن را در ذهن مخاطب بالا ببرند و به این ترتیب موفقیت رسانه‌های خودشان را تضمین کنند.

او با اشاره به اینکه برای تولید محتوای غنی و مطلوب نقش دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها و دیگر نهادهای علمی بسیار مهم است،گفت: ما نمی‌توانیم تفکیکی میان دانشگاه و رسانه قائل شویم زیرا تولید نیروی انسانی از یک طرف و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای تولید محتوای مناسب و میزان مانایی پیام در ذهن مخاطب تضمین کننده‌ موفقیت رسانه‌ها بوده و از سوی دیگر این دو را به یکدیگر پیوند داده است.

تبدیل پیام غنی دانشگاه به زبان عامه؛ رسالت صداوسیما

سهرابی گفت: صداوسیما تریبونی است که امروز در اقصی نقاط کشور در اختیار شما است و شما می‌توانید به‌ وسیله‌ رسانه حرف خود و تعلیم و تربیت خود را از طریق رسانه به اقصی نقاط کشور و دنیا برسانید.

 مدیرکل صداو سیمای فارس گفت: وظیفه‌ رسانه در این‌جا این است که پیام غنی دانشگاه را بگیرد و آن را به زبان عامه و همه‌ فهم تبدیل کند و در اختیار جامعه قرار دهد.

او گفت: برای عملی‌کردن شعار امسال هم دانشگاه و هم صدا وسیما و ظایفی دارند و این بهانه‌‌ای است برای ارتباط بیشتر با یکدیگر.

تشکیل دبیرخانه‌ی دائمی برای گسترش همکاری‌های دانشگاه شیراز و صدا و سیما

 محمدهادی صادقی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: نشست مشترک دو دانشگاه شیراز و صداوسیما برگزار شده است  و این هر دو دانشگاه، رسالت، مأموریت و اهداف واحدی دارند.

او با اعلام آمادگی دانشگاه شیراز برای همکاری‌های دوجانبه، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی در دانشگاه با حضور نمایندگانی از دانشگاه و صداوسیما گفت: ما معتقدیم در شرایط فعلی، رسالت دانشگاه کمک‌کردن به بخش‌های دیگر جامعه و دستگاه‌های اجرایی و صنعت است.

صادقی گفت: ماموریت‌هایی برای اساتید دانشگاه تعریف می‌شود که چالش‌ها و مشکلات موجود در جامعه و صنعت را کشف کنند و برای آن راه حل بیابند  که به همین منظور صدا و سیما  می تواند کمک شایانی به انجام این رسالت دانشگاهی  داشته باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: صرف‌نظر از همکاری‌های معمولی که در گذشته بوده و انتقال اطلاعات و گزارش‌ها و اخبار، صداوسیما یک رسالت پیامبر گونه‌ای دارد و می‌تواند ارشاد و هدایت ظرفیت‌های موجود در سطح جامعه را به سمت اهدافی که مدنظر هست عهده‌دار شود.

تشکیل دبیرخانه‌‌ برای همکاری مشترک، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تدوین برنامه‌های عملیاتی در سه سطح کوتاه‌ مدت، ‌میان‌مدت و بلندمدت بدون در نظر گرفتن امتیازات مختلف ازسوی دانشگاه برای انگیزه‌بخشی به استادان دانشگاه برای همکاری با صداوسیما و ساخت برنامه‌های مختلف براساس پژوهش‌های مسئله محور دانشگاهی، تولید برنامه‌های چالش‌برانگیز با انگیزه‌ ارائه‌ مشکلات جامعه و علاج‌ بخشی برای آن‌ها، تولید برنامه‌های امیدافزا، تولید برنامه‌هایی با محوریت دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاهی، بهره‌مندی بیش‌تر از ظرفیت اساتید برجسته، نخبگان دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، انجام نظرسنجی‌های مختلف در جامعه ازسوی دانشگاه و ارائه به صدا و سیما از جمله موارد مطرح‌ شده در این نشست بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.