سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پلمب ۶ واحد نانوایی متخلف از ابتدای سال تاکنون در همدان خبر داد.

توکل آبشناس گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۹۵۲ مورد بازرسی از تمامی صنوف مرتبط با بخش کشاورزی انجام شده که از این تعداد بازرسی‌ها ۷۹۱ مورد به بخش آرد و نان و نانوایی‌ها و مابقی به دیگر اقلام کشاورزی مرتبط بوده است.

او گفت: از دو هزار و ۹۵۲ مورد بازرسی انجام شده ۳۳۶ مورد تخلف شناسایی و کشف شده که این تخلفات در زمینه گران فروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بوده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ۳۳۶ مورد تخلف شناسایی و کشف شده ۸۱ مورد به نانوایی‌ها و ۳۴۵ مورد به سایر اقلام کشاورزی مرتبط بوده که ارزش ریالی این تخلفات ۲۸ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

آبشناس گفت: پرونده این تخلفات در شعبه‌های رسیدگی  اعمال قانون خواهد شد.

او گفت: از ابتدای دی ۱۴۰۰ برابر قانون انتزاع بخشی از وظایف سازمان صمت در زمینه اقلام کشاورزی و اساسی خوراکی به سازمان جهاد منتقل شد که متعاقب آن در سطح استان‌ها از جمله استان همدان نیز این وظایف به سازمان جهاد کشاورزی موکول شده و با هماهنگی و تعاملی که بین استان در سطح مدیریت کلان استانی بین سازمان صمت،جهاد کشاورزی، اداره تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی‌ها وجود داشت توانستیم بازار شب عید و ماه مبارک‌رمضان را با موفقیت پشت سر بگذاریم و در اقلام اساسی چون برنج ،گوشت گرم و منجمد ،مرغ  گرم و منجمد مشکلی نداشته باشیم.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در خصوص ماه رمضان طرح تشدید و بازرسی و نظارت‌ها در قالب طرح ضیافت از ابتدای ماه رمضان آغاز و با گشت‌های مشترک روزانه نظارت و بازرسی ها در بازار  انجام گرفت که در این رابطه نیز موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

آبشناس گفت: نظارت و بازرسی‌ها در مناسبت‌ها و برهه‌های مختلف که نیاز به کالاهای اساسی بیشتری باشد بیشتر شده تا مشکلی در بازار پیش نیاید.

او در مورد نانوایی‌ها نیز گفت: بحث کیفیت نان یکی از جمله دغدغه‌های مردم است که ارتقا کیفیت نان ضرورت دارد چراکه ارتقا کیفیت نان موجب کاهش دور ریز ضایعات نان و کمک به اقتصاد کشور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.