۹۲۸ واحد صنفی استان همدان به علت بی توجهی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی‌ها با ۱۶۳ مورد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۱۱۴، رستوران‌ها با ۴۸ مورد و مراکز ورزشی و رستوران‌ها ۲۵ مورد تخلف و مابقی سایر اماکن و مراکز است.

لیدا رفعتی گفت: همچنین ۳۱ واحد صنفی نیز طی این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد که شامل هفت مرکز ورزشی، پنج نانوایی، یک رستوران، یک فروشگاه زنجیره‌ای و ۱۷ واحد صنفی در رسته‌های مختلف دیگر می‌شود.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان، از ۴۲ هزار و ۵۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و ۴۸۵ واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.

رفعتی گفت: ۷۹ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت کردند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان به مراکز ورزشی و صنایع بوده است.

او گفت: ۶۵ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می کنند.

رفعتی گفت: ۳۴ درصد از مراجعان به مراکز ورزشی و ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز تفریحی و شهربازی از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.