کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۵ مرکز متخلف به علت عرضه قلیان در این استان پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-مهدی خدابخشی گفت: بازرسان بهداشت محیط از ابتدای امسال تا پایان آذر ۶۸۰ بازدید و بازرسی از مراکز احتمالی عرضه قلیان، اماکن عمومی، سفرخانه و کافی شاپ‌ها انجام دادند که نتیجه این بازدید‌ها جمع آوری ۶۵۰ عدد قلیان و ادوات آن بوده است.

او گفت:با توجه به قرار داشتن در هفته ملی مبارزه با سرطان، مقابله با عرضه قلیان به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان  و برخورد با مراکز عرضه کننده آن تشدید شد.

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به طور متوسط هفته‌ای ۲ تا سه نوبت تیم‌های بهداشت محیط از اماکن عمومی شامل رستوران‌ها، باغ تالار‌ها و اماکن عمومی واقع در مسیر گردشگری، مجتمع‌های سیاحتی و بلوار‌ها بازدید می‌کنند.

خدابخشی گفت: بیشتر مراکز عرضه قلیان به صورت زیرزمینی در ساعات پایانی شب و عصر هنگام فعالیت و با توجه به داشتن دوربین، درب اماکن را تنها برای مشتریان و افرادی که می‌شناسند، باز می‌کنند.

او گفت: اماکن عمومی نظیر سفره خانه‌های سنتی، چای خانه، قهوه خانه، باغ رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها حق عرضه قلیان ندارند و در صورت مشاهده، قلیان آن‌ها ضبط، محل فعالیت در کمتر از ۴۸ ساعت پلمب و متصدی واحد علاوه بر معرفی به مرجع قضایی جریمه می‌شود.

این مسئول گفت: به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی درباره آسیب‌های ناشی از مصرف مواد دخانی به ویژه قلیان علاوه بر آموزش، تبلیغات محیطی در قالب نصب بنر در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش مرکز بهداشت هم صورت گرفته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار