امام جمعه تبریز گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسئولان است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی گفت: مردم با حضور باشکوه و بانشاط در راهپیمایی روز جهانی قدس و در مقابل دشمنان به وظیفه خود عمل کردند و اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند.

 تاکنون اقدامات مختلفی برای رفع تحریم‌ها از سوی ایران پیش گرفته شده است و اولین رویکردی که سال‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است مذاکرات حقوقی و سیاسی در قالب‌های مختلف بود که متاسفانه هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است، اما تا آنجایی که امکان برای توافق عزتمندانه باشد این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

دومین رویکرد توانمندسازی درونی با عنوان خنثی سازی تحریم‌ها بوده است که مورد آزمون قرار گرفته و کارآمدی خود را به اثبات رسانده است از جمله مدیریت دفاع مقدس، دستیابی به فناوری‌های بزرگ و پیشرفته هسته‌ای، نانو، هسته‌ای و هزاران رویکرد خرد و کلان که تاکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آن سرافرازانه تدام داشته است.

 خنثی سازی حداکثری و مقابله با تحریم‌ها منوط به اتخاذ رویکرد فعالانه، ابتکاری و تحولی با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ای موجود مانند تقویت تولید ملی، بهبود معیشت، اصلاحات کلان اقتصادی و فعال سازی حداکثری ظرفیت‌های فعلی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

 

دشمن در راهبرد خودش استقلال ملی ملت ایران را هدف قرار داده و تحریف نام خلیج فارس را در دستور کار خودش گذاشته است و به همین علت برای تقابل با این توطئه شیطانی همه باید مقابله کنیم.

 

ملت ایران ستیزه‌گر نیست، اما اهل حفظ هویت و استقلال خود است و هرکسی که بخواهد عزت ملت ایران را پایمال کند یا ملت ایران را تحقیر و دست سلطه‌گری خود را به ملت ایران دراز کند ملت ایران با غیرت و ایمان خود این دست را قطع خواهد کرد.

 

شهید مطهری قهرمان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل الله، نابغه زمان، معلم بزرگ دیروز، امروز و فردای کشور و متفکر دین شناس مومن با اخلاص بود.

 آیت الله شهید مطهری وظیفه پاسخ دادن به نیاز‌های جامعه زمان خود براساس طرح کلی اندیشه‌های اسلامی، تقابل با نسخه‌های التقاطی با اسلام یا افکار وارداتی غربی و شرح و بسط تفکر صحیح اسلامی را در جامعه را بر عهده داشت و آنچه باعث می‌شود وی در عرصه جهاد تبیین به خوبی میدانداری کند اسلام شناسی، زمان شناسی و جریان شناسی و دشمن شناسی این شهید بود.

 

 

برچسب ها: نمازجمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشم حاج آقا مسوولین منتظر دستور شما بودن فردا صبح اول وقت میرن تمام مشکلات رو حل میکنن