نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی بر ضرورت توجه به نقش ارزشمند مقام معظم رهبری در ایجاد حماسه عظیم و گسترده نهم دی سال ۸۸ تاکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد حماسه نهم دی در تبریز گفت: اولین گام در رویا رویی با جریان فتنه، از نمازجمعه ۲۹ خرداد ۸۸ شروع شد که در ان زمان مقام معظم رهبری خط و نقش‌ها را برای مردم و فتنه گران روشن کردند و با مشخص شدن این نقش‌ها در واقع حماسه نهم دی ایجاد شد. پس نقش مقام معظم رهبری در ایجاد حماسه نه دی فراموش نشدنی است، حماسه‌ای که باعث خاموشی فتنه گران گران گشت و نظام را ییمه کرد.

او افزود: نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در کنترل و مدیریت بحران ۸۸ و پیوند نا گسستنی ملت با ولایت فقیه و پایبندی مردم به آرمان‌های بلند امام و انقلاب در حماسه نهم دی بسیار موثر بود که نباید فراموش شود.

او با بیان اینکه ما نباید بگذاریم حماسه نهم دی به فراموشی سپرده شود چرا که یک روز مهم و ماندگار در تاریخ کشورمان است، افزود: مخصوصا تبریز که با همت والای مرحوم حضرت آیت الله شبستری یک روز زودتر از کشور این حماسه را آفرید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی اظهار داشت: همه می‌دانید این جریانی که در سال ۸۸ ایجاد شد طراحان اصلی آن بیگانگان در خارج از کشور بودند، تعدادی هم در داخل همراهی کردند، اما تعدادی از مردم اگر چنانکه همراهی کردند در اثر بی بصیرتی بود و هدفشان کمک به دشمنان نبود و این‌ها ناخواسته به دشمن کمک کردند، اما در نهم دی آمدند و برگشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی رهبری یکی از ارکان اصلی جوامع بشری است که نقش تعیین کننده‌ای در مبارزه و قیام علیه دشمنان دارد و در میان امواج فتنه‌ها هر کدام به سویی پیش می‌روند، اما قدرت تفکر، تدبر و اراده و عمل رهبری می‌تواند تلاطم امواح را فرو نشانده وکشتی طوفان زده جامعه را به ساحل آرامش برساند.

او یکی از ویژگی‌های حماسه نه دی را مشخص شدن جایگاه و نقش ولایت فقیه و رهبری در هدایت جامعه برشمرد و افزود: آنان که آمده بودند به قران، مسجد و به دستگاه امام حسین و عاشورا بی حرمتی کردند و با پوتین و کفش در صف نماز‌های جمعه ایستاده بودند و معلوم بود این حرکت‌ها حرکت‌های درستی نبود، هوشمندی رهبری در توطئه‌ها و خنثی سازی آن، شکست عناصری که در داخل بودند، شفاف سازی جبهه حق و باطل و ناامیدی و شکست استکبار، جلوه‌ای از هدایت‌های رهبری به شمار می‌آید.

او اظهار داشت: همانگونه که انقلاب اسلامی در ابتدا به خاطر داشتن رهبری، چون حضرت امام راحل شکل گرفت و توانست بر امواج متلاطم فتنه‌های داخلی و خارجی سوار شود و حرکت این انقلاب را بخوبی ادامه دهد و رهبری کند، در زمان رهبری مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز، این حرکت‌های تدافعی و تهاجمی نظام مانند زمان امام هیچ کند نشد و با همان صلابت اداره شد و بلکه به سرعت خود افزود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: درایتی که مقام معظم رهبری نسبت به ترفند دشمنان و به خصوص در این جریان ۸۸ انجام دادند قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای در کشور نیست و ثمره چنین درایت و تدبیر اینست که انروز بعد از این ۴۳ سال که از انقلاب می‌گذرد با وجود همه دشمنی‌ها و با مدد گرفتن از آگاهی و اطلاع رسانی دقیق و موثق و به هنگام ورود رهبری ما پیروز میدان در همه توطئه‌ها بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: به طور کلی اهداف تمام کسانی که این فتنه را راه انداختند، طراحان فتنه در خارج از کشور بودند تا با هدف مشروعیت زدایی از نظام اسلامی از طریق حمله به باور‌های مردم و دیگرز اعتبار زدایی از نظام اسلامی با ناکار آمد خواندن مسئولین و دیگری اعتماد زدایی از مردم نسبت به مسئولان از طریق وارد اوردن تهمت و دروغگو خواندن بود این سه هدف آنقدر حسلس و سرنوشت ساز هستند که تنها افرادی قادر به مبارزه با آن هستند که از آموزه‌های دین و اسلام اگاه باشند.

او اظهار اشت: بارزترین مصداق این افراد علما و ائمه جمعه هستند یکی از وظایف مهم و برجسته یک روحانی و امام جماعت، هدایت اعتقادی و عبادی و رفع شبهات دینی برای مردم است، اما در کنار آن به بیانی مهمتر و والاتر ایجاد بصیرت در فکر‌ها و باور‌های فکری و اعتقادی مردم نسبت به اسلام و انقلاب و ضرورت وجود ولایت فقیه در تشکیلات نظام الهی و اسلامی است.

او اضافه کرد: مردم جامعه در حماسه نهم دی ۸۸ در واقع نقش داشتند، نمایش بلوغ اجتماعی، استقلال خواهی شاخص مرزبندی بین جبهه حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و سیاسی تمامی مردم ایران در ان جریان بود که با حضور گسترده خود در راهپیمایی نه دی توطئه‌های دشمنان را ختثی کردند، و این مردم همواره نسبت به استقلال کشور و دخالت بیگانگان در امور داخلی خود حساس بوده و هستند و روح عزت طلبانه و انقلابی مردم ایران در تاریخ نشان داده که هر جا پای بیگانگان به امور داخلی ایشان باز شود خشم خود را نشان می‌دهند.

او افزود: اصولا انقلاب ما مردمی است و نسبت به سایر انقلاب‌های بزرگ، قابل ملاحظه است، فتنه ۸۸ پیچیده وبسیار خطرناکتر از جنگ تحمیلی بود و طراحان آن هدفشان سرنگونی و براندازی نظام بود، اما ملت انقلابی با رهبری مقام معظم رهبری در مقابل آن‌ها ایستادند و ان‌ها را از صحنه خارج کردند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی، روز پنج شنبه نهم دیماه ۱۴۰۰ در تالار مصلای تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فتنه88 ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.