نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:: حماسه نهم دی سال ۸۸ نباید در تاریخ ایران اسلامی فراموش شود.

نهم دي نبايد در تاريخ ايران فراموش شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در همایش ائمه جمعه استان در مراغه افزود: خیزش عمومی مردم در نهم دی برای حمایت از نظام و رهبرانقلاب شکل گرفت و این حماسه هرسال باید باشکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار شود.

 وی گفت: حرکت فتنه گران در سال ۸۸ دشمنان نظام جمهوری اسلامی را گستاخ‌تر کرد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: قبل از نهم دی ۸۸، ایران در مذاکرات هسته‌ای با غربی‌ها به برتری رسیده بود، اما حرکت ناشایست فتنه گران، اعتبار کشور را در سطح بین الملل پایین آورد.

وی بابیان اینکه این فتنه در خارج از کشور طراحی شده بود افزود: در فتنه سال ۸۸ عده‌ای بی بصیرت از روی ناآگاهی وارد اردوی دشمن شدند ولی بعد از نهم دی بیدار شده و بازگشتند.

امام جمعه تبریز افزود: مردم ایران اسلامی پس از توطئه فتنه گران با تدبیر هوشمندانه و زکاوت رهبر معظم انقلاب بار دیگر امید‌های براندازی انقلاب از سوی دشمنان را به یاس تبدیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: مردم هرسال با حضور پرشور خود در گرامی داشت این روز، برای ماندگاری آن بعنوان یک حادثه تاریخی تاکید می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان، با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، از ائمه جمعه خواست با حضور دردانشگاه‌ها بر وحدت این دو قشر و انسجام ملی تلاش کنند.

 وی همچنین بر توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در استان تاکید کرد و افزود: هم اکنون در استان چهارده حوزه علمیه خواهران فعال است که این ظرفیت نسبت به تعداد علاقمندان برای تحصیل در این زمینه بسیار کم است.

 امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سازمان‌های تبلیغات اسلامی، آموزش و پروش و نهادی‌های فرهنگی و آموزشی می‌توانند از حضور بانوان طلبه در بحث آموزش علوم و معارف اسلامی بیشتر بهره‌مند شوند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم هدف از برگزاری همایش ائمه جمعه استان را بررسی مسایل و مشکلات شهرستان‌ها بیان کرد.

حجت الاسلام مشهودی افزود: در این همایش خط مشی‌ها و سیاست‌های شوای سیاست گذاری تبیین شد و ائمه جمعه گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند.

امام جمعه مراغه نیز در این جلسه بابیان اینکه شهر مراغه از صدر اسلام از شهر‌های عالم پرور در ایران بوده افزود: علامه حلی و برخی بزرگان عصر ایلخانی دانش آموخته مدارس علمیه مراغه هستند.

حجت الا سلام پور محمدی افزود: هم اکنون در این شهر ۵ حوزه علمیه با ۶۰۰ طلبه فعالایت می‌کند.

هم اکنون در ۳۴ شهر استان نماز جمعه برگزار می‌شود و این هفته شهر سردرود هم به جمع این شهر‌ها اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/خ

قبل از نهم دی ۸۸، ایران در مذاکرات هسته‌ای با غربی‌ها به برتری رسیده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.