معاون بهبودتولیدات دامی جهادکشاورزی زنجان بااشاره به اینکه تکمیل زنجیره فرآوری گوشت بوقلمون درزنجان،گفت:سالانه۶هزار تن گوشت بوقلمون درزنجان تولیدمی‌شود.

صادقی بابیان اینکه در استان زنجان ۳۰ واحد فعال پرورش بوقلمون وجود دارد، گفت: پارسال در این واحد‌ها ۵۲۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است.

او بابیان اینکه میزان تولید گوشت بوقلمون در سال گذشته ۵ هزارو ۸۳۰ تن بود، گفت: پیش بینی می شود که امسال نیز با جوجه‌ریزی‌هایی که در سالن‌ها انجام خواهد شد میزان تولید به همین سطح برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سه واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان وجود دارد که ظرفیت تولید بیش از ۲۱ هزار قطعه در هر دوره را دارد.

صادقی گفت: جوجه‌های بوقلمون تولید شده در زنجان علاوه بر اینکه در تأمین نیاز داخل کمک می‌کند بلکه به کشور ارمنستان نیز صادر می‌شود.

او بابیان اینکه پرورش بوقلمون در استان زنجان برای قریب به ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، گفت: نخستین و بزرگترین زنجیره پرورش بوقلمون در کشور در استان زنجان به‌وسیله بخش خصوصی با همراهی دولت ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید گوشت مرغ از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: برای ایجاد واحد‌های تولیدی گوشت بوقلمون تسهیلات اختصاص نمی‌یابد با این حال در صورتی که متقاضیان دارای طرح با زنجیره کامل از تولید تا فراوری گوشت بوقلمون باشند می‌توانند برای دریافت تسهیلات از سازمان جهاد کشاورزی کمک بگیرند.

صادقی با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش بوقلمون از سال ۱۳۹۰ به‌ طور جدی در استان آغاز شده است، گفت: در این مدت کوتاه تمام حلقه‌های تولید ایجاد شده تا وابستگی و واردات خصوصاً در زمینه جوجه یک روزه به صفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.