با ادامه درگیری‌ها در اوکراین، رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخ کوبنده مسکو روبه‌رو خواهد شد.

حمله روسیه به اوکراین به شصت‌وچهارمین روز خود رسید در حالی که وزارت دفاع روسیه دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد پرواز‌های عملیاتی ۳۸ پایگاه نظامی را در اوکراین، ظرف یک روز با موشک‌های دقیق هدف گرفتند که از جمله آن ۱۷ پایگاه اوکراینی است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز گذشته هشدار داد «هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخی کوبنده روبه‌رو خواهد شد.»

پوتین پیش از این گفته است مقامات کی‌یف به دنبال سلاح هسته‌ای بودند و قصد داشتند به شبه جزیره کریمه و منطقه دونباس حمله کنند و عملیات نظامی روسیه تنها به دلیل تضمین امنیت جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک شروع شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این گفته است: «جنگ اوکراین یک فاجعه تمام عیار است و اگر رهبران باهوش و با درایت نباشند می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود.» این در حالی است که پنتاگون روز گذشته مدعی شد: «لفاظی‌های هسته‌ای روسیه "خطرناک" است.» پیش‌تر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای هشدار داده است.


بیشتر بخوانید:


«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس از متحدان غربی لندن خواست تا تانک‌ها، هواپیما‌های جنگی و سایر سلاح‌های سنگین را به اوکراین بفرستند و صادرات نفت‌وگاز روسیه را برای همیشه متوقف کنند. کاخ سفید نیز اقدام روسیه در توقف صادرات گاز خود به کشورهای بلغارستان و لهستان را نمونه استفاده از انرژی به عنوان سلاح توصیف کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه با این ادعا که «مشکل امنیت غذایی به سبب تجاوز روسیه بالا گرفته است» گفت اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم بر نفت روسیه به عنوان گام آتی است.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، روسیه را به باج‌خواهی گاز متهم کرد اما کاخ کرملین در واکنش به این اظهارات، تصمیم اخیر مسکو برای پرداخت برای گاز را نتیجه اقدامات غرب دانست. این در حالی است که یک وزیر فنلاندی هم از تصمیم این کشور برای عدم پرداخت برای گاز روسیه به روبل خبر داد.

وزارت اقتصاد آلمان، اما روز گذشته اعلام کرد که توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان، هیچ‌گونه پیامد منفی بر واردات گاز آلمان نخواهد داشت.

دولت روسیه دیروز ۲۸۷ نماینده پارلمان انگلیس را از ورود به روسیه محروم و دلیل تصمیم خود در تحریم نمایندگان پارلمان انگلیس برای ورود به روسیه را دامن زدن به «روس هراسی» در انگلیس عنوان کرد.

تحولات شصت‌وچهارمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین را در زیر می‌توانید بخوانید:

گزارش ریانووستی از مهمترین تحولات شصت‌وچهارمین روز حمله به اوکراین

خبرگزاری ریانووستی از مهمترین تحولات شصت‌وچهارمین روز از عملیات ویژه در اوکراین گزارش داد:

  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۳۸ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین مورد اصابت موشک‌های هوایی قرار گرفتند که شامل ۳ پایگاه فرماندهی، ۲۲ پایگاه ملی‌گرایان، ۷ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی می‌شد.
  • ۳ موشک بالستیک اوکراینی «توچکا یو» در یک روز در نزدیکی پتروپولی و مالایا کامیشواخی سرنگون شدند.
  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته یک بمب‌افکن سوخو ۲۴ و ۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.
  • پدافند هوایی روسیه حمله موشکی «توچکا یو» را به بیمارستان شهری در شهر ایزیوم در منطقه خارکف دفع کرد، جایی که پزشکان روسی به مردم محلی کمک می‌کنند.
  • بایدن از کنگره خواست ۳۳ میلیارد دلار بیشتر برای اوکراین کمک کند. این بودجه برای کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برنامه‌ریزی شده است.
  • وزارت خارجه روسیه گفت که روسیه تا صبح پنجشنبه هنوز پاسخی از کی‌یف به پیشنهاد‌های روسیه دریافت نکرده است.
  • دفتر اردوغان در گفتگو با پوتین اعلام کرد که قصد دارد روند استانبول را بین هیئت‌های مذاکره کننده مسکو و کی‌یف ایجاد کند.
  • سرگئی ناریشکین، مدیر SVR، گفت که واشنگتن و ورشو در حال کار بر روی طرح‌هایی برای ایجاد کنترل نظامی سیاسی لهستان بر دارایی‌های تاریخی در اوکراین هستند.
  • مقامات لهستانی که امروز تمرینات نظامی بزرگی را برای ماه مه اعلام کردند، این را رد کردند که قصد دارند کنترل نظامی سیاسی بر مناطق غربی اوکراین برقرار کنند.
  • وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه روسیه، ۷ هزار مزدور از بیش از ۶۰ کشور به اوکراین وارد شده‌اند.
  • بوندستاگ روز پنجشنبه بیانیه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت خواست تا حمایت همه جانبه‌ای از اوکراین از جمله افزایش عرضه تسلیحات سنگین ارائه کند.
۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: شورای امنیت «در به کار بردن حداکثر توان خود برای پایان دادن به جنگ شکست خورد.»

۲ سال پیش
۲ انفجار مهیب در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد ۲ انفجار مهیب در کی‌یف، پایتخت اوکراین به وقوع پیوسته است.

۲ سال پیش

تی‌آرتی گزارش داد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که مذاکرات عمیقی با رئیس‌جمهور اوکراین داشته است تا تخلیه از ماریوپل را به واقعیت تبدیل کند.

۲ سال پیش
هزینه ۸ میلیارد دلاری ناتو برای حمایت نظامی از اوکراین

به گزارش اسپوتنیک، ناتو ۸ میلیارد دلار برای حمایت نظامی از اوکراین هزینه می‌کند و قرار است این میزان بیشتر شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه با بیان آن‌که متحدان ناتو حداقل ۸ میلیارد دلار به عنوان کمک نظامی به اوکراین پرداخت کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این حمایت بیشتر نیز خواهد شد.

۲ سال پیش
بایدن: ما به اوکراین کمک می‌کنیم تا از خود در برابر روسیه دفاع کند

الجزیره نوشت، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد که به این کشور کمک می‌کند تا از خود در برابر حملات نظامی روسیه دفاع کند و واشنگتن قصد حمله به مسکو را ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بایدن با بیان آن‌که آمریکا اجازه نخواهد داد روسیه اروپا را با کاهش عرضه انرژی بترساند، افزود: «آمریکا در ازای هر تانک روسی ۱۰ سلاح ضد تانک به اوکراین فرستاده است.»

۲ سال پیش
تمایل به ترک اوکراین بسیار کم است

به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این‌که آمریکا انتظار دارد تعداد افرادی که از شرق و جنوب اوکراین به دلیل درگیری در آن‌جا فرار می‌کنند افزایش یابد، گفت: «البته به نظر ما بیشتر اوکراینی‌ها به خانه‌های خود در غرب این کشور باز می‌گردند و تمایل به ترک اوکراین بسیار کم است.»

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان نوشت، معاون نخست‌وزیر اوکراین می‌گوید که اوکراین ۴۵ نفر از جمله ۳۳ سرباز را در تبادل اسرا با روسیه، بازگردانده است.

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، دولت انگلیس مرگ یک شهروند انگلیسی در اوکراین و ناپدید شدن یک شهروند دیگر را تأیید کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، صدای پدافند هوایی روسیه در مقابله با اهدافی در آسمان شهر بلگورود روسیه در نتیجه حملات موشکی اوکراین به گوش رسید.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری EHA، اوکراین می‌گوید تاکنون ۲۲ هزار و ۸۰۰ سرباز روس در جنگ کشته شده‌اند.

ستاد کل اوکراین مدعی شد: تاکنون روسیه ۱۸۷ فروند هواپیما، ۱۵۵ هلی‌کوپتر، ۹۷۰ تانک از دست داده است.

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان نوشت، شرکت «گازپروم» غول انرژی روسیه ۲۹.۹ میلیارد دلار سود برای سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است.

۲ سال پیش
اختصاص بودجه ۳۳ میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، یک مقام آمریکایی گفت: بایدن قصد دارد از کنگره ۳۳ میلیارد دلار بودجه جدید برای درگیری در اوکراین درخواست کند.

خبرگزاری تی‌آرتی نیز نوشت، دو مقام دولتی آمریکا این خبر را تأیید کردند.

این پیشنهاد بیش از دو برابر بسته اولیه به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار است که کنگره ماه گذشته تصویب کرد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بایدن قرار است ۲۰ میلیارد دلار از این ۳۳ میلیارد دلار را به تسلیحات جنگی اختصاص دهد.

۲ سال پیش
خرسون دیگر به اوکراین بازگردانده نمی‌شود

«کریل استریموسوفنائب» رئیس اداره نظامی و شهری منطقه خرسون واقع در ساحل دریای سیاه امروز گفت: این منطقه آزاد شده از دست گروه‌های مسلح تندرو و افراطی اوکراینی دیگر به کنترل مقامات اوکراین باز نخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استریموسوف در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفت: مسئله بازگرداندن منطقه خرسون به اوکراین نازی امری مردود و غیرممکن است.

۲ سال پیش
آلمان: در حال آماده شدن برای احتمال توقف صادرات گاز روسیه هستیم

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در جریان سفرش به توکیو گفت که آلمان در حال آماده شدن برای احتمال توقف صادرات گاز روسیه است، زیرا تنها می‌تواند در مورد تصمیم کرملین گمانه زنی کند.

او در یک کنفرانس خبری مشترک با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت: "ما باید برای آن آماده شویم و همانطور که گفتم، ما قبل از شروع جنگ این کار را شروع کردیم و می‌دانیم که باید چه کار کنیم. "

۲ سال پیش
گردان آزوف ایستگاه راه آهن ماریوپل را تخریب کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، گردان آزوف همه مراکز حساس و تاسیسات حمل و نقل شهر ماریوپل را به مقر خود تبدیل کرده بود.

میزان خرابی‌ها در ایستگاه قطار ماریوپل نشان می‌دهد که گردان آزوف چگونه این محل را به آخرین مقر خود تبدیل کرده بود و هنگام عقب نشینی آن ویران کرد.

۲ سال پیش
 زاخارووا: اوکراین از سپر انسانی استفاده می‌کند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اوکراینی‌ها از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی در مناطق خطرناک استفاده می‌کنند.

او افزود: غرب ارسال سلاح به اوکراین را متوقف نمی‌کند، از نازی‌ها حمایت می‌کند و از حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در آنجا جلوگیری می‌کند. حملات در منطقه ترانس‌نیستریا مولداوی، اقدامات تروریستی با هدف کشاندن منطقه به درگیری در اوکراین است.

۲ سال پیش
آلمان به اوکراین سلاح سنگین می‌دهد

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان آلمان با اکثریت آرا به تصمیم برای تامین تسلیحات سنگین اوکراین رای داد.

۲ سال پیش
تسلط روسیه بر شهر روبیژنه در دونباس

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم از تسلط کامل نیرو‌های نظامی روسیه و نیرو‌های خلق لوهانسک بر شهر "روبیژنه" در دونباس خبر داد.

این نیرو‌ها در حال پاکسازی این شهر هستند. آن‌ها با تفتیش خانه به خانه سعی می‌کنند با هرگونه عملیات خرابکارانه و تروریستی هسته‌های خفته نئونازی‌ها مقابله کنند، بویژه اینکه نئونازی‌ها از مردم عادی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

۲ سال پیش
سازمان ملل: روسیه با دیوان کیفری بین المللی همکاری کند

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از بوچا (اوکراین) گزارش داد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از مسکو خواست در مورد جنایات جنگی احتمالی در اوکراین با دیوان کیفری بین‌المللی همکاری کند.

۲ سال پیش
روسیه: هدف قرار گرفتن منافع مسکو، پاسخ سختی را به دنبال خواهد داشت

وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد: هرگونه هدف قرار دادن منافع روسیه پاسخ سختی خواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: رژیم زلنسکی مستقل نبوده و به احزاب خارجی وابسته است.

۲ سال پیش
والاس: انگلیس به ارسال توپخانه به اوکراین کمک می کند

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس به ارسال توپخانه که بیشتر در داخل اوکراین علیه نیروهای روسیه استفاده می شود، کمک می کند.
وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت، ناتو با روسیه در یک جنگ نیابتی درگیر نیست.

او مدعی شد احتمال دارد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش کند آنچه را که در اوکراین به دست آورده است، تثبیت کند.

۲ سال پیش

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت درخواست های واشنگتن برای طبقه بندی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم ابتکاری احمقانه است که بی پاسخ نخواهد ماند.

۲ سال پیش
پول رایج «خرسون» اوکراین به روبل تغییر خواهد کرد

«کریل استریموسوف» معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون در اوکراین اعلام کرد: این شهر که طی عملیات نظامی روسیه در این کشور به کنترل مسکو در آمده است، از ابتدای ماه مه وارد سیستم مالی روبل می شود.

استریموسوف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:« خرسون از ابتدای ماه مه به سیستم روبل می پیوندد، البته یک دوره انتقالی در خرسون به اجرا در خواهد آمد که طی آن همزمان روبل روسیه و هریونیای اوکراین استفاده خواهد شد که این دوران ممکن است چهار ماه ادامه یابد».

۲ سال پیش
دیپلمات ارشد روسیه: آمریکا و غرب در تلاشند جنگ اوکراین را طولانی کنند

دیپلمات ارشد روسیه و نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین الملل‏ می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی کنند.

۲ سال پیش
مسکو: غرب به دنبال فرسایشی کردن جنگ اوکراین است

«گنادی گاتیلوف» دیپلمات ارشد روس و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین الملل‏ می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی و فرسایشی کنند.

وی با اشاره به دخالت های آشکار کشورهای غربی در جنگ اوکراین و جانبداری از کی یف افزود: هدف از این اقدام، کاستن از نقش روسیه و آسیب زدن به آن در عرصه اقتصادی و سیاسی است. این موضوع صرفا به اوکراین معطوف نمی‌شود؛ بلکه تلاش برای آسیب زدن به روسیه است. به همین سبب از حوادث اوکراین سوء استفاده می‌شود. من اطمینان دارم که کشور‌های غربی اعم از آمریکا و متحدانش به مشکلات ملت اوکراین توجه نمی‌کنند بلکه هدف اصلی آنها، سوء استفاده از این اوضاع به عنوان ابزاری برای اعمال فشار علیه روسیه است. این کار با استفاده از نیرو‌های نظامی اوکراین و تجهیز تسلیحاتی روزانه آن‌ها انجام می‌شود. تلاش برای سوق دادن اوکراین و نیرو‌های مسلح آن به ادامه عملیات نظامی علیه روسیه، هدف از همه این اقدامات، تضعیف روسیه و کاستن از نقش آن در عرصه بین المللی در زمینه سیاسی و اقتصادی است.

۲ سال پیش
تعلیق وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بی اساس است

«گنادی گاتیلوف» دیپلمات ارشد روس و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو می‌گوید، اینکه برخی مدعی هستند حق وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد را تعلیق خواهند کرد، بی اساس است، زیرا در این زمینه راهکار سیاسی یا حقوقی وجود ندارد. منشور ملل متحد و تدابیر سازمان ملل متحد در خود موردی را ندارد که اجازه دهد بتوانند روسیه را از عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد محروم کنند، روسیه یکی از پنج عضو دائم شورای امنیتی است که مثل سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ شکل گرفته است، شورای امنیت مسئول صلح و امنیت جهانی است به همین منظور امکان سیاسی و حقوقی برای دور کردن روسیه از این شورا و از سازمان ملل متحد وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه سازمان های بین المللی از جانب غرب از جمله آمریکا برای مخدوش سازی سیاست های روسیه به ویژه عملیات ویژه نظامی روسیه در دنباس به کار گرفته می شوند، از تمام سازمان های بین المللی در مسیر اهداف سیاسی سوء استفاده می شود تا بتوانند با این روند به اتفاقات اوکراین، وجهه نادرست بدهند، این روند مایه تاسف است زیرا آنچه امروز می بینیم این است که سازمان های بین المللی به ابزاری برای اهداف جهان غرب تبدیل شده اند.

۲ سال پیش
ترس از رکود اقتصادی در آمریکا به دلیل جنگ اوکراین

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد بیم از رکود اقتصادی تاثیر زیادی بر سرمایه گذاری در آمریکا داشته است.این موضوع سبب مردد شدن سرمایه گذاران شده است. 

ما شاهد تاثیر جنگ اوکراین بر اقتصاد و بازار انرژی هستیم. ما شاهد بالاترین میزان تورم در ۴۰ سال اخیر در آمریکا هستیم. قرار است که بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره بانکی هفته آینده تشکیل جلسه دهد. این موضوع سبب شده است که نگرانی سرمایه گذاران درباره سرمایه گذاری و همچنین رکود اقتصادی افزایش یابد. این وضعیت سبب کاهش ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی شده است.

۲ سال پیش
درخواست انگلیس برای افزایش حمایت از اوکراین

«لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس، گفت: غرب باید حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کند.

وی با اشاره به تشدید تنش ها و ادامه جنگ افروزی مسکو علیه کی یف تاکید کرد: ما نباید از وضع کنونی راضی باشیم. سرنوشت اوکراین مبهم است. اما اجازه بدهید که شفاف باشیم؛ اگر پوتین موفق شود، آنگاه وضعیت به مراتب بدتری در سراسر اروپا وجود خواهد داشت و این پیامد‌های وحشتناکی در سراسر جهان به وجود خواهد آورد. ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. ما باید برای این وضعیت خود را آماده کنیم. ما باید حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کنیم.

۲ سال پیش
وعده اروپا برای بازسازی اوکراین

«اورزولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا در یک پیام ویدئویی خطاب به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: بزودی زمان بازسازی اوکراین فراخواهد رسید. این (بازسازی) البته در مناطق آزاد شده پیرامون کی یف و نقاط دیگر، شروع شده است. اوکراینی‌ها در حال بازگشت به شهر‌ها و روستا‌های ویران شده خودند تا آوار‌ها و تخریب‌ها را بردارند، خانه‌ها و زیرساخت‌ها را بازسازی کنند و فعالیت‌های اقتصادی اشان را از سربگیرند. این اقدام، یک تلاش فوق العاده است و ما نیازمند آنیم تا تمامی منابع در دسترس خود برای بازسازی اوکراین را بسیج کنیم؛ بنابراین من به طور کامل از پیشنهاد رئیس جمهور زلنسکی در فراخوان مشارکت شهر‌ها و مناطق اتحادیه اروپا با هدف تلاش برای بازسازی (اوکراین) حمایت می‌کنم.

۲ سال پیش
کاخ سفید: روسیه از انرژی به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: روسیه از انرژی به عنوان یک سلاح ضد کشور‌های اروپایی استفاده می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: تصور نمی‌کنم که ما پیامی برای این کشور‌ها داشته باشیم. آنچه که من می‌توانم بگویم این است که ما از مدت‌ها پیش این موضوع را پیش بینی کرده بودیم که بخشی از اقدامات روسیه استفاده از موضوع انرژی به عنوان یک ابزار تسلیحاتی خواهد بود. به همین خاطر ما یک کارگروه تشکیل داده ایم که در آن رئیس جمهور با اروپایی‌ها تعامل می‌کند تا بتوانیم دسترسی آن‌ها به منابع انرژی و از جمله گاز مایع طبیعی را تنوع ببخشیم.

۲ سال پیش
تاثیر مخرب قطع گاز روسیه بر اقتصاد آلمان

کریستین سوئینگ (Christian Sewing)، مدیر اجرایی دویچه بانک گفت قطع واردات گاز طبیعی از روسیه می تواند اقتصاد آلمان را تحت تاثیر شدیدی قرار دهد.

وی با اشاره به اعمال تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: کاهش رشد اقتصادی براساس سناریوی قطع گاز روسیه بر اقتصاد آلمان، که تا پنج درصد برآورد می شود محل توجه و اعتبار است که نشان از یک رکود آشکار دارد و ما این خطر (اقتصادی) را با اطمینان، یک خطر واقعی در نظر می گیریم. ما تاثیرگذاری تصمیم اخیر (شرکت گازپروم در قطع تحویل گاز به علت عدم پرداخت گازبهای خریداران به روبل) را به طور مثال درباره لهستان، شاهد بودیم. از این رو حتما لازم است که برای این موقعیت آماده باشیم.

۲ سال پیش

خبرنگار ریانووستی گزارش داد، برج تلویزیونی خرسون که شبکه‌های تلویزیونی روسیه را بازپخش می‌کرد، پس از حمله موشکی نیرو‌های اوکراینی هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای دریافت نکرد.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را تصویب کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های توقیف شده خارجی‌ها را برای حمایت مالی از اوکراین هدایت کند.

۲ سال پیش

یک منبع در سازمان‌های مجری قانون روسیه به ریانووستی گفت: نیرو‌های اوکراینی ۳ موشک «توچکا-یو» به سمت «خرسون» شلیک کردند که ۲ فروند از آن‌ها سرنگون شدند.

۲ سال پیش

خبرنگار ریانووستی گزارش داد، مرکز خرسون توسط حداقل ۲ موشک «توچکا-یو» و چندین «هاریکن» از سمت مواضع نیرو‌های اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت.

۲ سال پیش
انفجار‌های مهیب در خرسون

به گزارش خبرنگار ریانووستی، یک سری انفجار‌های مهیب در مجاورت مرکز تلویزیون در مرکز شهر «خرسون» در جنوب اوکراین به وقوع پیوست.

۲ سال پیش
آمریکا: توقف صادرات گاز روسیه به اروپا استفاده از انرژی به عنوان سلاح است

کاخ سفید اقدام روسیه در توقف صادرات گاز خود به کشورهای بلغارستان و لهستان را نمونه استفاده از انرژی به عنوان سلاح توصیف کرد.

۲ سال پیش
انگلیس: باید واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه انگلیس ضمن درخواست کمک نظامی مضاعف به کی‌یف، شامل تانک‌ها، هواپیما‌های جنگی و سایر سلاح‌های سنگین، از کشور‌های عضو ناتو خواست تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه وضع کنند.

«لیز تراس» گفت: غرب باید واردات نفت‌وگاز روسیه را «یک بار برای همیشه» قطع کند.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه در توییتر نوشت که همتای اندونزیایی‌اش از وی برای شرکت در نشست سران کشور‌های بزرگ گروه ۲۰ (G۲۰) که اواخر سال جاری در این کشور آسیای جنوب شرقی برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

۲ سال پیش
مایکروسافت مدعی حملات سایبری روسیه به اوکراین شد

شرکت مایکروسافت در گزارشی روز چهارشنبه مدعی شد هکر‌های دولت روسیه چندین عملیات سایبری را علیه اوکراین انجام دادند که به نظر می‌رسید از حملات نظامی مسکو و کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین پشتیبانی می‌کند.

۲ سال پیش

یونان روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از قطع گاز روسیه به بلغارستان، به این کشور کمک خواهد کرد و طبق برنامه، پرداخت بعدی خود را در پایان ماه می‌به شرکت گازپروم روسیه انجام خواهد داد.

یکی از مقامات وزارت انرژی یونان به رویترز گفت که بلغارستان قبلاً محموله‌های گاز طبیعی مایع را رزرو کرده است تا از طریق پایانه ال‌ان‌جی Revithoussa یونان در نزدیکی آتن تحویل بگیرد.

یک منبع یونانی نزدیک به این موضوع گفت آتن می‌تواند با معکوس کردن جریان خط لوله ترک استریم به بلغارستان کمک کند، مکانیزمی که قبلاً استفاده شده است. این خط لوله گاز روسیه را از طریق دریای سیاه، ترکیه و بلغارستان به یونان می‌رساند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
8891
۲۲:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
گاز از نان شب هم برای امریکا و اروپا واجب تر است. دلا بسوز که سوز تو کارها بکند. امریکا و اروپا تمایل دارند تا با خرید گاز از ایران روسیه را در تحریم گازی شکست دهند. وای به روز ایران اگر با فروش گاز بید بلند بهبهان به امریکا و اروپا اب به اسیاب تروریست پرورها بریزد. ان وقت ما میدانیم و تیغ و حلقوم شما....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت مردان ایران هم باید عرضه داشته باشن پول نفت را به ریال از حلقوم چین وکره هند وژاپن بگیرن دلار را کنار بزارن البته اگر وجدان داشته باشند نخوان حسابهای بانکیشون در خارج با دلار پر کنن، اقتصاد کشور رونق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر اوکرانیها فکر درستی داشتند برای ریاست جمهوری به یک دلقک سیرک خمیه شب باز نادان رای نمی دادند که باعث ویرانی وتجزیه کشورشان بشه زلنسکی غلام حلقه به گوش امریکاه وناتو است که میخواهند جهان را نابود کنند سلاح دادن به اکراین بخاطر پشتیبانی و دلسوزی نیست مرگ بر انگلیس امریکا اسرائیل و حامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
شریف
۱۷:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاخ سفید: روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند

همانطور که شیطان بزرگ از سیستم سوئیفت به عنوان سلاح استفاده می کند

خبیث تر از آمریکا، آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما مگر از اقتصاد بعنوان سلاح استفاده نمی کنید این همه تحریم های اقتصادی علیه کشورهای غیر همسو چه معنی غیر از این دارد ؟ اگر انرژی در اختیار شما بود و امثال ما و خود روسیه وابسته به آن بودیم حتی اگر همه ملت ایران و روسیه نابود می شدند بدون تردید یک قطره نفت و یک ذره گاز به ما نمی دادید . پول خود ما و پول خود مردم بدبخت افغانستان را به خودمان نمی دهید ، روسیه مثل شما خبیث نیست فقط می گوید پول نفت و گاز ما را به روبل بدهید این هم کاملاً در این شرایط سخن منطقی است .
Netherlands
7891
۱۴:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا از تحریم بعنوان اسلحه علیه یمن استفاده میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناتو ، چند بار پوتین بشت گفت دست نزن جیزه ؟ بچه تخس و سرتق دیدی جیزه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کجاشو دیدی تازه این نصف پوتین است نصف دیگه اش ممکن است سلاح هسته ای باشد که با یک شلیک یک کشور چون فرانسه با خاک یکسان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا از دارو. شیر خشک.و...بعنوان سلاح بر علیه مردم ایران استفاده کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کلوخ انداز را پداش سنگ است
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۰:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید اینجوری به اوکراین میگفتی چو کردی با کلوخ انداز پیکار. سر خود را به نادانی شکستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بچه زرنگ جواب های هوی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حکایت دیگ به دیگ میگه روت سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پنه په آمریکا از هر ابزار سیاسی و نظامی و اقتصادی علیه مخالفان خود در سراسر جهان استفاده کند و از سازمانهای بین المللی و قوانین آنها هم به نفع خود و همپالگی هایش سوء استفاده کند ( بمب اتم ، حمایت همه نوعه از متجاوزانی چون صدام و عربستان و اسرائیل و . . . ، استفاده از سلاح های ممنوعه دوستان و سکوت در مقابل آن و برخورد 180 درجه مخالف با دشمنان ، تحریم های ناجوانمردانه حتی دارو ، تصرف دارایی های سایر ملل و . . . ، حال از اقدام روسیه گلایه می کند ؟ ! بلغارستان و لهستان ظرف دو ماه گذشته همواره منبع مالی و تسلیحاتی زلنسکی بوده و در همین راستا حاضر به پرداخت هزینه گاز مصرفی خود به روبل نیستند ، پس باید نتیجه تصمیم خود را ببینند ، پوتین بیدی نیست که از هر بادی بلرزد و دست بسته هر اقدم دشمنان را تحمل کند
Iran (Islamic Republic of)
نه شررررررقی نه غربی
۱۲:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون آمریکا و متحدانش مزدورن آیا این دلیل منطقیه که از جنایتها و میل به کشور گشایی روسیه حمایت کنیم .
تکلیف خون کودکان بیگناه اکراینی چی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما چه قدر کودک دوست تشریف دارید ؟ کودکان فلسطین و یمن و افغانستان و سوریه و عراق و ایران و . . . چون چشم آبی نمی باشند مهم نیستند و نبودند که تا حالا نفست بالا نمی آمد و خنداق گرفته بودید ؟ یا کور بودید و اینان را نمی دیدید و شاید کور رنگی داشته باشید که فقط رنگ آبی و طلایی را می بینید و رنگ چشمان مشکی و عسلی و قهوه ای و پسته ای و موهای سیاه و بور برایت رنگ محسوب نمی شود ؟ خود باخته گی و ظلم حتی در حد کودکان و انسانیت ؟!!!!!!!!! خدا وکیلی خیلی بی وجدان و . . . تشریف دارید . البته شاید ربات باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
می خواهد پول گاز و نفتش را به روبل بگیره چه ربطی به خون بچه ها دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما میخواهید برای آمریکا کره بگیرید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس آمریکا که با دلار خود خون بیش از 7 میلیارد انسان را در جهان می مکد چی ؟ نظرت در این مورد چیست ؟ این مکش بیش از 80 سال است و چون شمایی صدا یی نداشتند ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنایات 4 قرن غرب برات رنگی نداره ؟ ولی با اسم شرررررررررررررررق مشکل دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با بمب اتم غرب عادت کردید ولی با فلفل شیرین روس ایست قلبی می کنید جلل خالق !!!
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۵:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشتار در همه دنیا مذموم و جنایت است و تبعیض میان آنها، فوق جنایت...
... و شما هم بهتر است روش بین باشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاملاً درسته جناب 13:56 واقعاً آنهایی که امروز انسانیتشون گل کرده این همه جنایات توسط غربی ها را نمی بینند ، حالا هم که وجدانشون از خواب بیدار شده لااقل الان همه کسانی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند را ببینند نه فقط مردم اوکراین را که دولت خودشان هم در این قضیه خیلی بی تقصیر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۰:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای نه شرقی نه غری ونه شمالی نه جنوب ونه فوقی نه تحتی شما چه روح لطیفی داری وقتی امریکا واسراییل وصدام اینهمه کودک و پیر وجوان وزن ومرد بیگناه به خاک وخون میکشیدند شما تو خواب ناز تشریف داشتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دست روسیه درد نکنه .دمت گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سیاست روسیه رو حال کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سیاست نیازمند قدرت میدانی هم دارد که روسیه هردو را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر روباه پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هزاران بار مرگ بر انگل لیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه شما یانکیها از تحریم به عنوان سلاح استفاده نمیکنید؟؟؟؟؟
انشالله خداوند خودش شر شما امریکاییها رو از سر مردم جهان کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه یانکی ها فرشتگانی هستند که از سر شوخی مردم جهان را بازیچه خود کرده اند و الا هیچ نسبتی سببی با شیطان ندارند هر چی هست سببی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته فرشتگانی که در زیر ماسک انسانی خود دو شاخ و یک داس دراز در دست دارند
Netherlands
7891
۱۰:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که اینقد سوسول مامانی بودین چرا تحریمش کردین؟ وقتیکه جیک جیک (سالیوان)مستونت بود فکر زمستونت نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر می کرد پوتین په په است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر می کرد زمستان فقط برای روس ها و خاور میانه و سایر ملل است.
Netherlands
7891
۱۰:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره از پهلوی گوسفند هم میگن بمب پهلوی میسازه. اخه این همه ak47 چی بود به پهلوی میدادین. تو اب گیر میکرد تو خاک گیر میکرد. فقط برای استفاده توی کاخ الیزه خوب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه ناراحتی میخوای از سلاح هسته ای به عنوان استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینها فکر کردند ایران هر تحریمی خواستند کردند بی جواب بمانه داداش پول بده گاز ببر نه گاز ببرم پول ندم جالب نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
گرفتن حق و پول و تحریم ایران هم دیر و زود داره ام سوخت و سوز نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما هم از حقوق بشر ، غذا و دارو و ..... به عنوان سلاح علیه بشریت استفاده می کنید.....
آخرین اخبار