کاخ کرملین در واکنش به اظهارات اتحادیه اروپا درباره گاز روسیه، تصمیم اخیر مسکو برای پرداخت برای گاز را نتیجه اقدامات غرب دانست.

روسیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که تصمیم برای پرداخت هزینه خریداری گاز از روسیه اقدامی در راستای اقدامات خصمانه بی‌سابقه اتحادیه اروپا است.

خبرگزاری آرتی در گزارشی اعلام کرد روسیه تصمیمش برای الزام پرداخت هزینه به روبل برای دریافت گاز طبیعی را ناشی از «اقدامات خصمانه بی‌سابقه» اتحادیه اروپا علیه مسکو دانست.

اتحادیه اروپا روسیه را به باج‌خواهی گازی متهم کرد

پیش‌تر از این «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، روسیه را به باج‌خواهی گاز متهم کرد و تصمیم گازپروم برای قطع تحویل گاز به لهستان و بلغارستان را «غیرقابل قبول» خواند.

شب گذشته لهستان مدعی شد شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز خود به این کشور از روز چهارشنبه متوقف خواهد کرد، شرکت گازپروم این ادعا را رد کرد.

در آن زمان اخبار ضد و نقیض در این باره مطرح شد، لهستان مدعی شد شرکت گازپروم روسیه با نقض قرارداد خود گفته است عرضه گاز به این کشور را از روز چهارشنبه متوقف می‌کند، اما لهستان اعلام کرد توقف صادرات گاز طبیعی نقض قرارداد بین دو کشور است، بنابراین اقدامات لازم را برای از سرگیری واردات گاز طبق قرار داد انجام خواهد داد.

اما صبح امروز این خبر به شکل رسمی منتشر شد که شرکت گازپروم روسیه عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل عدم پرداخت به «روبل» روسیه از امروز (۲۷ آوریل) متوقف می‌کند و تا زمان پرداخت طبق روال تعیین شده به همین حالت خواهد ماند.

تصمیم فنلاند برای عدم پرداخت بهای گاز روسیه به روبل

این در حالی است که یک وزیر فنلاندی هم از تصمیم این کشور برای عدم پرداخت برای گاز روسیه به روبل خبر داد.

وزیر انرژی بلغارستان اعلام کرده این کشور هزینه‌های تحویل گاز روسیه در ماه جاری را پرداخت کرده و این توقف برخلاف قرارداد موجود است.

نخست‌وزیر بلغارستان نیز اعلام کرد اعلام کرد اورزولا فن در لاین به وی گفت که نقض قرارداد از سوی شرکت گازپروم روسیه در واقع مشکل همه اتحادیه اروپا است و این اتحادیه پاسخ مشترکی به این اقدام خواهد داد.

بعد از اعلام تحریم‌های کشور‌های بلوک غرب علیه روسیه، کرملین به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هشدار داده بود اگر بهای گاز دریافتی خود را به روبل پرداخت نکنند، تامین گاز آن‌ها متوقف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار