رئیس‌جمهور روسیه در جدیدترین سخنان خود اعلام کرد اوکراین به دنبال سلاح هسته‌ای و حمله به کریمه و دونباس بوده است.

«ولادیمیر پوتین» امروز (چهارشنبه) در تازه‎ترین سخنان خود اعلام کرد مقامات کی‌یف به دنبال سلاح هسته‌ای بودند و قصد داشتند به شبه جزیره کریمه و منطقه دونباس حمله کنند و عملیات نظامی روسیه تنها به دلیل تضمین امنیت جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک شروع شده است.

براساس گزارش الجزیره رئیس‌جمهور روسیه درخصوص غرب نیز گفت: این غرب است که تروریسم را تشویق می‌کند که بزرگترین خطر برای جهان است. غرب امنیت کشور ما را هدف قرار داده بود و سعی در ایجاد تفرقه بین ما داشت، اما به اهداف خود نرسید و شکست خود را نپذیرفت. غرب در تلاش است تا با اعمال تحریم‌ها علیه ما به برنامه‌های خود برسد، اما شکست خورده است. اقتصاد ما علیرغم تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که بر ما تحمیل شده، زنده مانده است و به محدودیت‌های خارجی و تلاش‌های غرب برای منزوی کردن ما پاسخ خواهیم داد.

پیش از این نیز رئیس جمهور روسیه در نشستی با مقامات دادستانی روسیه اعلام کرد اقتصاد روسیه قابلیت‌های لازم برای داشتن عملکردی مستقل و بدون اختلال را داراست و همه امکانات لازم را برای کاهش تاثیر تحریم‌های غرب را در اختیار دارد.

جنگ روسیه و اوکراین وارد سومین ماه خود شده است. در این مدت تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال شده که تاثیرگذاری واقعی آن‌ها محل سوال است. تحریم‌های اتحادیه اروپا تا کنون نفت و گاز روسیه را به طور مستقیم هدف قرار نداده است. این بدین معناست که کشور‌های بلوک غرب علی‌رغم اعمال تحریم، پول زیادی بابت حامل‌های انرژی به روسیه واریز می‌کنند. از سوی دیگر، پوتین اعلام کرده است از این پس گاز خود را تنها در ازای دریافت روبل به کشور‌های «غیر دوست» خواهد فروخت. اقدامی که به گفته نشریه پولیتیکو، تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا دهه هاست که غرب بشریت رو به صلابه کشنونده و جنایت میکنه.غرب یه هژمون تروریست هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عشق آمریکا جنگ و خونریزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب = منشأ فتنه در عالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب = بانی جنگ جهانی سوم و نابودی نسل بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین = خائن به مام وطن یعنی روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینی = خطر جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین = شمشیر شیطان
آخرین اخبار