سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اعتقاد دارد فاصله کم بازی‌های آسیایی با مسابقات قهرمانی جهان کار را برای کسب نتیجه دلخواه سخت خواهد کرد.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره حساسیت‌های به وجود آمده برای بازی‌های آسیایی گفت: تجربه نشان داده در مسابقاتی که با فاصله نزدیک برگزار می‌شوند، نتیجه دلخواهی بدست نمی‌آید. امسال نیز از تمام دوره‌های قبل رقابت‌های قهرمانی جهان به بازی‌های آسیایی نزدیک‌تر است. ۳ موضوع در این مورد مطرح است؛ یکی موضوع خود کشتی‌گیران است که برای مسابقات جهانی انگیزه بیشتری دارند. دوم فدراسیون کشتی به عنوان سیاست‌گذار و سوم موضوع نظارت وزارت ورزش و کمیته المپیک است. باید قضیه به نوعی جلو برود که از هر سه موضوع، بهره و برداشت‌های لازم را انجام دهیم؛ اما متأسفانه این کار بسیار سخت است. آن افرادی که در رأس کار قرار دارند، سرمربی‌های دو تیم هستند؛ به همین دلیل، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا هر سه محور یاد شده، بهره لازم را ببرند.

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغلوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

درستکار گفت: مسابقات هدف ما، مسابقات صربستان و بازی‌های آسیایی است. به همین دلیل پیش از اعلام این چرخه، برای احیای مسابقات قهرمانی کشور، اعلام کردیم که نفرات اول قهرمانی کشور را به مسابقات قهرمانی آسیا می‌فرستیم. بازخوردی که من، مربی‌ها و فدراسیون از این تصمیم گرفتیم، این است که انگیزه جامعه کشتی‌گیرانی که می‌خواهند لباس تیم ملی را بپوشند یا پوشیده‌اند بیشتر شده است.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان در روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام می‌شود و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز طی روز‌های ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار