درخشش کشتی ایران در آسیا آغاز راهی سخت برای رسیدن به موفقیت در مسابقات مهم پیش رو خواهد بود.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان درحالی در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را از آن خود کردند که موفقیت کشتی ایران در قاره کهن اتفاقی است که بار‌ها تکرار شده، اما این درخشش می‌تواند آغاز راهی سخت برای ایران در سال جاری باشد چرا که کشتی ۲ رویداد مهم یعنی بازی‌های آسیایی چین و جهانی صربستان را پیش رو خواهد داشت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های آسیایی مغولستان با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان شد و فرنگی کاران نیز با کسب ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

ترکیب هر ۲ تیم آزاد و فرنگی با توجه به مصوبات چرخه انتخابی تیم‌های ملی بسته شده بود و برخی از چهره‌های عنواندار و با تجربه کشتی ایران حضور نداشتند و همین موضوع فرصتی بود تا جوانان کشورمان بتوانند در مغولستان به موفقیت برسند. در بیشتر اوزان خبر چندانی از کشتی گیران عنواندار و مطرح نبود و برخی کشتی گیران کشورمان توانستند تنها با یک پیروزی، آن هم مقابل رقبای گمنام و ناتوان آسیایی به نیمه نهایی و فینال و در نهایت مدال برسند. هر چند در این بین استثنا هم وجود داشت و در چند وزن شاهد حضور رقبای عنواندار و خوبی برابر کشتی گیران کشورمان بودیم که البته تعداد آن‌ها معدود بود، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و اهالی فن برای آنکه با برنامه ریزی دقیق در میادین با اهمیت‌تر شاهد نتایج رضایت بخش و چشمگیر بود نباید نتایج رقابت‌های آسیایی را در سالی که مسابقات مهم جهانی و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم بیش از اندازه بزرگ کرد.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان در روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام می‌شود و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز طی روز‌های ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار