مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع مشکل کمبود زمین طرح نهضت ملی مسکن با پس گرفتن زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی خبرداد.

عباس یوسف‌زاده گفت: زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی در استان طبق تاکید رئیس جمهور پس گرفته می‌شود که این اقدام در رفع مشکل کمبود زمین طرح نهضت ملی مسکن موثر است.

او گفت: زمین‌های مازاد در دستگاه‌های اجرایی کاشمر مانند هلال احمر، شهرداری و فنی و حرفه‌ای پس گرفته می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هرچند در گذشته زمینی به مساحت ۱۳ هکتار به هلال‌احمر، ۴ هکتار برای احداث فضای سبز به شهرداری و زمینی به فنی و حرفه‌ای یا آموزش عالی داده شده است، اما به دلیل اینکه تاکنون ساخت و سازی در این زمین‌ها صورت نگرفته طبق مکاتبات انجام شده برای طرح نهضت ملی مسکن باز پس گرفته خواهد شد.

یوسف‌زاده گفت: زمین هلال‌احمر کاشمر ۱۵ سال است که واگذار شده، اما در تمامی این سال‌ها فقط در گوشه‌ای از آن یک ساختمان احداث شده است.

او گفت: از شهردار کاشمر خواسته شده است، ۴ هکتار زمینی که در محدوده دانشگاه آزاد برای احداث فضای سبز گرفته‌اند را بازگردانند تا مصوبه تغییر کاربری برای نهضت ملی مسکن صادر شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سهمیه کاشمر برای طرح نهضت ملی مسکن ۹ هزار نفر بوده که ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده اند و تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر احراز هویت شده‌اند که اگر زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی باز پس‌گیری شود، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

یوسف‌زاده گفت: عدم تکمیل معابر و سایر خدمات جانبی یکی از دلایلی است که در برخی شهر‌ها مردم از مسکن مهر یا نهضت ملی مسکن گله‌مند هستند، بنابراین شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش و شبکه بهداشت برای ارائه خدمات مربوطه باید گام بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.