استاندار خراسان رضوی گفت: امسال ایجاد ۱۱۵ هزار شغل در خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است که با رونق تولید و اقدامات زیرساختی باید محقق شود.

یعقوبعلی نظری در جمع ایتام نخبه در مشهدگفت: ایجاد اشتغال از مباحث مهم در استان است، برای ایجاد اشتغال باید جریان اقتصادی کشور رونق داشته باشد تا تولید، صادرات و واردات و در نتیجه اشتغال افزایش یابد.

او گفت: هیچ جامعه‌ای بدون جوشش از درون به استقلال و خودکفایی نمی‌رسد، امیدواریم در کشور رونق ایجاد و واحد‌های تولیدی و اقتصادی با رفع موانع به صورت موثر فعال باشند و به اشتغال آفرینی ختم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در دستور است و کل سهم استان در چهار سال ۴۰۰ هزار مسکن است که در دو مرحله ساخته می‌شود برخی پروژه‌ها آغاز شده است.

نظری گفت: مشکل کشور در شرایط فعلی مباحث اقتصادی و معیشتی مردم است و تحریم‌های طولانی و سوء مدیریت‌ها باعث ایجاد دغدغه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان نیز در این جلسه گفت: در سال قبل پنج هزار سری جهیزیه توزیع شد و در سال ۱۴۰۰، سرانه تهیه هر جهیزیه در استان ۱۳ میلیون تومان بود که رقم کمی بود لذا با خیرین هم‌افزایی صورت گرفت و برای تهیه هر جهیزیه خیران نیز ۱۳ میلیون تومان کمک کردند و پنج قلم کالای اساسی تهیه شد.

رضا سلم‌آبادی گفت: ابزار و لوازم مورد نیاز دانشجو در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ میلون تومان وام دانشجویی چهار درخواست قابل پرداخت بوده و امسال نیز اگر درخواستی وجود داشته باشد، این وام پرداخت می‌شود.

او گفت: کمیته امداد استان سال گذشته ۲۰ هزار فرصت شغلی با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در استان ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان گفت:  ضمانت‌های سختگیرانه  از مشکلات فراگیر در کشور برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی است . در کارگروه اشتغال استان به مدیران بانکی تاکید شود که همراهی لازم را داشته باشند.

هم اکنون ۲۱۲ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۳۹۶ هزار نفر در خراسان رضوی به عنوان جمعیت معیشت بگیر و غیرمعیشت بگیر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.